مرکل: اروپا آماده مقابله با تعرفه‌های تجاری آمریکاست

صدراعظم آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد اگر آمریکا، اروپا را از تعرفه‌های تجاری معاف نکند، این قاره می‌تواند با این کشور وارد جنگ تجاری شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایدیپندنت، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، گفت اگر واشنگتن به معافیت اتحادیه اروپا از افزایش تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم، مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا ادامه ندهد، اروپا می‌تواند وارد یک جنگ تجاری با این کشور شود.

مرکل در بیانیه‌ای که روز یکشنبه پس از بازگشت از واشنگتن منتشر کرد، گفت اروپا برای حفظ منافع خود در چارچوب تجارت چند جانبه مصمم است.

صدراعظم آلمان در ادامه سخنان خود افزود طی تماسی تلفنی با ترزا می و امانوئل مکرون، هر سه توافق کردند آمریکا نباید اقدامات تجاری علیه اروپا انجام دهد.

مرکل در بیانیه خود اقدامات متقابل احتمالی را مشخص نکرد.

صدراعظم آلمان خاطر نشان کرد «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را نیز در این زمینه از او حمایت می‌کنند.

اروپا تاکنون از افزایش تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم که از سوی آمریکا بر روی کشورهایی مانند چین و کانادا اعمال شد، مصون مانده است. اما این مصونیت روز سه‌شنبه پایان می‌یابد و به نظر می‌رسد دیدار هفته گذشته مکرون و مرکل با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در این زمینه نافرجام بوده است.

اما چین در ماه آوریل با اعمال تعرفه 70 میلیارد پوندی بر روی بیش از 120 کالای وارداتی آمریکایی از جمله میله‌های فولادی و ورق آلومینیوم با این سیاست تجاری آمریکا مقابله کرد.

مکرون نیز در سفر خود به واشنگتن کوشید تا اروپا را از افزایش تعرفه‌های تجاری آمریکا در امان نگه دارد. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ترامپ خودشم میدونه هیچ کاری نمیتونه بکنه و چشمش کور مجبوره تائید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
این ترامپیا واقعا به جای مغز تو کله اشون گچه و حتی با متحدا و رفیق فابریکاشونم نمیسازن
آخرین اخبار