دوجی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور کشتی‌های خارجی در آب‌های ایران صحت ندارد

مدیرعامل اتحادیه صیادان گفت: اگرچه در هفته های اخیر حضور کشتی های خارجی مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت اما فعالیت کشتی خارجی در آب های ایران صحت ندارد.

حضور کشتی های خارجی در آب های ایران صحت نداردیعقوب دوجی، مدیرعامل اتحادیه سراسری صیادی ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت صید در آب های شمال و جنوب کشور اظهار کرد: سال گذشته در استان گیلان 6 هزار و 500 تن ماهی استخوانی، 6 هزار و 200 تن کیلکا و 7 تن خاویار صید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خود 4 درصد کاهش داشته است.

وی مجموع صید استان مازندران 20 هزار و 211 تن اعلام کرد و افزود: براین اساس 4 هزارتن ماهی استخوانی، 16 هزار و 200 تن کیلکا و 11 تن خاویار صید شد که این میزان در مقایسه با مدت شمابه سال قبل 4 درصد افزایش داشت.

دوجی مجموع میزان صید ماهی استخوانی و خاویار در استان گلستان 730 تن اعلام کرد که این میزان منفی 3 درصد کاهش داشت.

مدیرعامل اتحادیه سراسری صیادی درباه آخرین وضعیت صید در جنوب بیان کرد: در آب های جنوب کشور تا پایان سال گذشته 641 هزار و 918 تن ماهی صید شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل خود 7 درصد افزایش داشته است.

وی مجموع صید در خوزستان 45 هزار و 399 تن اعلام کرد و افزود: همچنین در استان بوشهر 54 هزار و 898 تن، هرمزگان 254 هزار و 71 تن و سیستان و بلوچستان 287 هزار و 550 تن ماهی صید شد که این میزان در استان ها به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی 5 درصد، منفی 10 و مثبت 15 درصد رشد را تجربه کرد.

دوجی میزان صید در سال جدید را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به روش های نوین صید قلاب وصید در آب های عمیق و مشارکت جامعه صیادی در بازسازی ذخایر و احیای رودخانه‌ها، انتظار می رود که در سال جدید با افزایش میزان صید روبرو شویم تا میزان کاهش صید در آب‌های شمال در اواخر سال گذشته ناشی از شرایط نامساعد جوی و طوفانی بودن دریا جبران شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری صیادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حواشی کشتی های خارجی در آبهای ایران بیان کرد: برابر مقررات سازمان بنادر و شیلات ، کشتی خارجی دارای مجوز و خدمه خارجی که  در آبهای ایران  مشغول به فعالیت صیادی داشته باشند، صحت ندارد و تنها کشتی های چینی با مالکیت اجاره افراد ایرانی در صید فانوس ماهیان با مجوز پرچم ایران فعالیت می‌کنند.

به گفته وی؛ اگرچه در هفته های اخیر حضور کشتی های خارجی در آب های ایران مورد انتقاد رسانه ها قرار گرفت اما حضور و فعالیت کشتی خارجی در آب های کشور بدون مالکیت ایران را رد می کنم.

دوجی در خاتمه تصریح کرد: هر زمانی که کشورها حتی سانتی متری به آب های ایران تعرض کردند، مورد برخورد قرار گرفتند و تنها چند مورد مجوز به حضور کشتی های خارجی با مالکیت صد در صد ایرانی برای فعالیت صیادی در موارد خاص صادر شده  است و شایعاتی که در فضاهای مجازی در خصوص شناورهای چینی و هندی منتشر شده است را قبول ندارم و در صورت ادامه این روند اتحادیه از آنها شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت صید در آب های شمال و جنوب کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار