معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات :

صیادان کشور برای اولین بار بیمه تکمیلی می‌شوند/گردش مالی ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در حوزه صید

کاکولکی گفت: برای اولین بار در کشور بیمه تکمیلی صیادان با همکاری اتحادیه صیادی، حداکثر ظرف یک ماه آینده، انجام خواهد شد.

تیتر:ترنول اقتصادی در حوزه صید 4هزار و 600نیلیارد تومان است/صیادان کشور برای اولین بار دار در کشوربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاپور کاکولکی، معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات در نشست خبری که صبح امروز برگزارشد، با اشاره به وضعیت صید و صیادی در آبهای شمال و جنوب کشور اظهار کرد: براساس آخرین برآوردها میزان کل صید کشور در سال گذشته 678 هزارتن است که حدود 290 هزارتن صید تن ماهیان و شبه ماهیان، 82 هزارتن موتو و ساردین، 235 هزارتن کف زیان و 12 هزارتن پیش بینی صید میگو است که نسبت به سال گذشته 3 هزارتن افزایش را خواهیم داشت.

به گفته وی؛ میزان صید ماهیان استخوانی در آب های شمال 12 هزار تن و کیلکا 22 هزار تن در آب های شمال خواهد بود.

کاکولکی ادامه داد: سال گذشته در کشور 43 درصد صید، به تن ماهیان اختصاص داشته است، در حالیکه در دنیا تنها 8 درصد صید به این امر اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های پیش رو معاونت صید گفت: استفاده از شناورهای لانگ لاینر برای صید تن ماهیان، افزایش 80 هزار تن صید تن ماهیان تا پایان برنامه، استفاده از روش رشته قلاب برای صید ماهیان به منظور جلوگیری از صید غیرمجاز، تربیت ملوان های آموزش دیده ایرانی، بهره گیری از مکانیزاسیون ناو صنعتی روز دنیا،کاهش رسیدگی به تخلفات، راه انداطی سیستم دریاب شناورهای صیادی از جمله برنامه های معاونت به شمار می رود.

به گفته معاونت صید و بنادر ماهیگیری برای اولین بار در کشور بیمه تکمیلی صیادان با همکاری اتحادیه صیادی حداکثر ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود تا نگرانی جامعه صیادی به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی در حوزه صید 4 هزار و 600 میلیارد تومان است، بیان کرد: در 40 سال گذشته در بنادر به قیمت امروز تنها 2 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه شده که این امر بیانگر اهمیت اقتصادی و تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی در این حوزه است.

 معاونت صید و بنادر ماهیگیری افزود: سال گذشته برای تمام پروژه های نیمه ساخت 335 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم، در حالیکه تنها 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد، بنابراین لازم است  از اعتبارات بخش خصوصی برای مناطق آزاد استفاده کنیم.

چیزی به نام شناورهای صیادی چینی در آبهای جنوب نداریم

کاکولکی اخبار اخیر در مورد فعالیت و برداشت بی رویه شناورهای چینی از ذخایر دریای جنوب کشور را کذب دانست و افزود: چیزی به اسم شناور خارجی نداریم و تمام مراحل ثبت شناور، تغییر پرچم به عهده سازمان بنادر است و هیچ شناور خارجی حق ورود به آب های ایران را ندارد و این موضوع تخلف محسوب می شود.

وی درپاسخ به این سوال که چرا خدمه چینی به صورت آشکار در شناورهای صیادی در حال فعالیت هستند، بیان کرد: به کارگیردی خدمه خارجی موضوعی است که در سایر موارد همچون هواپیما خلبان خارجی دیده می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت هر شناور رقمی معادل 30 میلیون دلار است که به سبب آنکه صیادان توان خرید آن را ندارند؛ بنابراین چاره ای جز کرایه شناور برای ادامه فعالیت در سواحل کشور را ندارند که این امر از نظر قوانین کشوری تخلف نیست.

به گفته کاکولکی؛ با توجه به قیمت بالای شناورها ، یک فرد چینی تا کنون 16 شناور به صورت اجاره ای و با شریک ایرانی وارد آب ها کرده است.

معاون سازمان شیلات تصریح کرد: فشارهای زیادی از سوی برخی افراد و مسئولین برای اعطای مجوز شناورهای جدید به سازمان شیلات وارد شد  که بنابر اعلام رئیس موسسه تحقیقات مبنی بر در خطر بودن ذخایر، امکان اعطای مجوز جدید وجود ندارد.

 براساس اسناد مثبته موجود، موضوع شناورهای چینی منتفی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنادر ، سازمان شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
اینجوری که خیلی خوب میشه اگه بشه
آخرین اخبار