مشکلات بانکی بزرگترین مانع تجاری بین ایران و آفریقای جنوبی

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت، گفت: مشکلات بانکی و حمل‌ونقل بزرگترین مانع گسترش روابط تجاری بین ایران و آفریقای جنوبی است.

مشکلات بانکی بزرگترین مانع تجاری بین ایران و آفریقای جنوبیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیل‌تن مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت در نشست تجاری بین دو کشور ایران و آفریقای جنوبی با بیان اینکه توسعه همکاری‌های تجاری اهمیت و اولویت اصلی ما به شمار می‌رود، گفت: باید روابط تجاری بین دو کشور گسترش یابد و ما فرصت‌های سرمایه‌گذاری تجاری با کشور آفریقای جنوبی را در سازمان توسعه و تجارت پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید همه بخش‌ها و ظرفیت‌های همکاری در این زمینه را شناسایی کنیم.

وی تأکید کرد: با مشارکت بخش‌های اقتصادی سفارتخانه‌های دو کشور برنامه‌ای را طراحی کردیم تا سال 2022 مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور به یک میلیارد دلار برسد.

پیل‌تن تصریح کرد: البته هدفگذاری ما در این بخش 2 میلیارد دلار بود ولی در حال حاضر یک میلیارد دلار را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور طی سال گذشته به 70 میلیون دلار رسیده بود، گفت: با برنامه‌‌ریزی‌هایی که انجام دادیم سعی کردیم با افزایش سرمایه‌گذاری این میزان از حجم تجاری را گسترش دهیم.

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی از اصلی‌ترین اهداف تجارت ما به شمار می‌رود، گفت: همکاری دو کشور در زمینه گردشگری را به زودی هدفگذاری کرده و گسترش خواهیم داد.

وی افزود: امیدواریم با همکاری سازمان‌های دولتی دو کشور به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برسد.

پیل‌تن تصریح کرد: مبادلات تجاری در حوزه تبادل هیئت‌های تجاری، برگزاری نمایشگاه‌، تبادل سیستم‌های اقتصادی، معرفی خدمات و قوانین دو کشور از محورهایی است که در این بخش گسترش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای گسترش روابط تجاری موانعی وجود دارد که باید از سوی کشور آفریقا حل شود، گفت: مشکلات بانکی یکی از بزرگترین موانعی است که در این حوزه وجود دارد و امیدواریم در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور این موضوع و این مشکلات بانکی برطرف شود.

مدیرکل عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت، یادآور شد: بدون رفع مشکلات بانکی تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده زیر سوال می‌رود.

پیل‌تن یکی دیگر از مشکلات در این بخش را حمل‌ونقل دانست و گفت: به دلیل مسیر طولانی بین دو کشور، قدرت و رقابت در این بخش کاهش یافته بنابراین در این بخش با شرکت‌های حمل و نقل ایرانی صحبت‌هایی شده است.

وی تأکید کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل معتقدند که در مسیر برگشت بار کافی وجود ندارد، بنابراین با همکاری بخش خصوصی بین دو کشور روابط تجاری را به گونه‌ای اداره کرده‌ایم که شرکت‌های کشتیرانی نیز به این بخش اضافه شوند.

انتهای پیام/

هدفگذاری یک میلیارد دلاری برای مبادلات تجاری بین ایران و آفریقای جنوبی

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار