نماینده، ولی فقیه در استان کرمان؛

نماز نشانه وحدت بین مسلمانان است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت : مسلمانان یک ماه بعد از روزه داری به صورت هماهنگ و با وحدت نماز باشکوه عید فطر را می خوانند که این نمونه ای از وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان کرمان دیروز عصر در همایش هم اندیشی کارگزاران حج و زیارت  گفت: در این سفر معنوی و ارزشمند چه کسانی که همراه و چه کسانی که مقدمات را فراهم می‌کنند تا این عبادت بزرگ و ارزشمند به انجام برسد از همه آرزوی توفیق روز افزون و قبول این زحمت بزرگ را از خدا خواستارم.

وی با اشاره به اینکه اسلام دین جامعی است و دین جامع برای انسان در همه صحنه‌های زندگی برنامه دارد افزود: اسلام در دو محور بسیار ارزشمند بنا شده است.

وی عنوان کرد: یکی از آن‌ها کلمه توحید است کلمه توحید اگر بخواهیم به آن توجه کنیم در بین اصول پنج گانه که که به آن معتقدیم کلمه توحید از همه مهمتر است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی بیان کرد:همه‌ی رستگاری به توحید برمی‌گردد.

وی بااشاره به اینکه کلمه توحید است که انسان‌ها را رشد می‌دهد افزود: اصل دوم که بسیار مهم است توحید کلمه است توحید کلمه یعنی وحدت یعنی همراه و همگام بودن جامعه اسلامی با هم لذا در اسلام دستور به وحدت داده شده است.

امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه به طور کلی اسلام یک وحدت روزانه دارد افزود: وحدت روزانه که در چند نوبت نماز یومیه که خوانده می‌شود تاکید اسلام بر این است که نماز را به جماعت بخوانید که نماز جماعت روحش همان وحدت و همراهی و همدلی است.

وی با بیان اینکه همچنین یک جماعت هفتگی که وحدت هفتگی را می‌رساند و آن هم نمازجمعه است گفت: اسلام یک جماعت سالانه نیز دارد که گاهی اوقات منطقه‌ای است و گاهی اوقات فراملی است.

وی افزود: در جماعت منطقه نماز عیدین است که مسلمانان یک ماه بعد از روزه داری به صورت هماهنگ و با وحدت نماز باشکوه عید فطر را میخوانند.
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی گفت: یک تجمع بین المللی در اسلام که عبادت بسیار ارزشمند است که شما کارگزاران به عنوان نمایندگان بلاد اسلامی که مردم یک سال یکبار دور هم جمع می‌شوند و شعار واحد می‌دهند و همراه با هم در صحنه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: لذا این مسافرت با تمام مسافرت‌ها فرق دارد.

انتهای پیام/ی

همایش هم اندیشی کارگزاران حج و زیارت

برچسب ها: حج و زیارت ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار