لزوم تخصیص اعتبار برای ساخت فرهنگسرای ماهشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر لزوم تخصیص اعتبار جدید به میزان ۴ میلیارد ریال برای ساخت فرهنگسرای ماهشهر تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: تکمیل فرهنگسرای بندرماهشهر بعد از 12 سال رکود، نیازمند تامین اعتبار جدید به میزان 4 میلیارد ریال از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان است.

وی افزود: از فرماندار شهرستان درخواست داریم امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان بندر ماهشهر اعتباری به این میزان برای تکمیل آن اختصاص دهد که در صورت تامین اعتبار فاز یک این پروژه در مدت 6 ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد که در صورت تامین اعتبار فاز یک این فرهنگسرا از محل کمیته برنامه ریزی، صنایع پتروشیمی می توانند به احداث فاز دوم این پروژه با اعتباری حدود 15 میلیارد ریال اقدام کنند .

جوروند بیان داشت: سال 95 اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال برای تکمیل این فرهنگسرا از محل شورای راهبردی اختصاص داده شد اما به دلیل برخی موانع اداری ، صنایع پتروشیمی از پذیرفتن یک پروژه نیمه کاره امتناع کرد و پروژه ناقص ماند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: پیمانکار می تواند از طریق حساب دولتی نیز اعتبارات را به حساب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرماهشهر واریز کنند و این اداره نیازهای پیمانکار را برای اجرای پروژه تامین کند.

جوروند گفت: اعتبار اختصاص داده شده سال گذشته برای پروژه های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، 4 میلیارد و 400 میلیون ریال بود که بسیار ناچیز است که این مبلغ هیچ یک از نیازهای عمرانی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان را به طور کامل تامین نمی کند.

وی در پایان بیان داشت: انتظار داریم در کمیته برنامه ریزی سال جاری اعتباری برای انجام پروژه های عمرانی و فرهنگی شهرستان بندرماهشهر اختصاص داده شود که در صورت تخصیص این اعتبار ، مبلغی برای تعمیر و تجهیز تالار آوینی تنها تالار دولتی این شهرستان در نظر گرفته شود تا بتوان فضای مناسب تری را برای هنرمندان بندر ماهشهری فراهم کرد.

 انتهای پیام/م

بررسی عوامل رکود ساخت فرهنگسرا در ماهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.