حراج اسکلت دایناسور ۱۵۵ میلیون ساله در پاریس

اسکلت ۱۵۵ ساله یک دایناسور در برج ایفل پاریس به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه گاردین، اسکلت یک دایناسور از گونه تروپودها، متعلق به بیش از 155 میلیون سال پیش، در پاریس به حراج گذاشته می‌شود.

خریدار این اسکلت علاوه بر مالکیت آن، می‌تواند این گونه ناشناخته را نیز نامگذاری کند. انتظار می‌رود این اسکلت که حدود 70 درصد آن کامل است به قیمت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون یورو به فروش برسد.

محققان بر این باورند این دایناسور به دوران ابتدایی ژوراسیک در حدود 155 میلیون سال قبل یا پیش از آن تعلق داشته باشد.

درآمد حاصل از این حراج که در برج ایفل پاریس برگزار می‌شود به خیریه‌های حامی حیوانات در حال انقراض، از جمله موسسه «سی شپرد»، «آن وندایک» و «چیتا سنتر» در آفریقای جنوبی تعلق می‌گیرد.

اسکلت این تروپود ناشناخته که حدود 8.7 متر طول و 2.6 متر ارتفاع دارد، حدود 5 سال پیش  از سوی مالکان فعلی آن که یک گروه دیرینه‌شناسی انگلیسی است، کشف شد.

پروفسور «اریک مایکلر»، متخصص دایناسور شناسی که مسئولیت این حراج را به عهده دارد گفت: «اسکلت دایناسورها معمولا از سوی موزه‌ها و یا مجموعه‌داران خریداری می‌شود، اما اخیرا افراد زیادی به خرید این گونه علاقه نشان داده‌اند. خوشبختانه در هیچ کدام از حراج‌هایی که من بر عهده داشتم هیچ مشتری برای مصارف شخصی یا خصوصی اسکلت را خریداری نکرده است. مردم دوست دارند لذت‌های خود را با دیگران تقسیم کنند.»

این اسکلت که در «لیون»، شهری در جنوب فرانسه به نمایش گذاشته شده، ماه آینده برای حراج به سالن «گوستاو ایفل» در طبقه اول برج ایفل منتقل خواهد شد تا پس از نمایشی دو روزه در تاریح 4 ژوئن به فروش برسد.

انتهای پیام/

حراج اسکلت یک دایناسور در فرانسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
سلام من مطمئن هستم اسکلت این دایناسور متعلق به آلوساروس است
آخرین اخبار