وزیر صنعت، معدن و تجارت قول داد؛

اختصاص ۷۰ هکتار از شهرک صنعتی کاویان فریمان به رتبه ۷ زیست محیطی

وزیر صنعت، معدن و تجارت قول مساعد جهت همکاری اختصاص ۷۰ هکتار از شهرک صنعتی کاویان فریمان به رتبه ۷ زیست محیطی را به مسئولان این شهر داد.

اختصاص ۷۰ هکتار از شهرک صنعتی کاویان فریمان به رتبه ۷ زیست محیطیمدیر عامل شهرک صنعتی کاویان در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، با اشاره به اینکه در خراسان رضوی هیچ شهرکی از رتبه ۶ زیست محیطی بالاتر نیست، گفت: با قول همکاری وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهرک صنعتی کاویان نخستین شهرک در استان با رتبه ۷ زیست محیطی خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های زیست محیطی و براساس شاخصه‌هایی همچون محل قرار گرفتن شهرک، فاصله دوری و نزدیکی آن به شهر‌ها و روستاها، به این شهرک‌ها رتبه‌های ۱ تا ۶ زیست محیطی تعلق می‌گیرد که شهرک کاویان بالاترین رتبه را که رقم ۶ می‌باشد را داراست.

وی با بیان اینکه بر اساس این رتبه بندی صنایع آلاینده نیز به ترتیب ایجاد آلایندگی در این رتبه‌ها دسته بندی می‌شوند، افزود: صنایع پتروشیمی و پالایشگاه‌ها که رتبه زیست محیطی بالاتری دارند برای استقرار در این شهرک‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شوند که رفع این مشکل با ایجاد یک متطقه‌ای با رتبه ۷ میسر می‌شود.

تعقیبی بیان کرد: از شهرک صنعتی کاویان خط گاز ۴۸ اینچ با فشار ۱۰۰۰ پوند می‌گذرد و باتوجه به اینکه گاز مواد اولیه صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی ست لذا سرمایه گذاران در این صنایع تمایل دارند فعالیت خود را در چنین مکانی داشته باشند.

وی ادامه داد: با گرفتن رتبه ۷ زیست محیطی برای این شهرک، این واحد‌ها می‌توانند استقرار یافته و به تولید محصولات خود بپردازند.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان، به انجام زیرساخت‌های فاز ۳ این شهرک اشاره کرد و افزود: استعلامات زیست محیطی آن به پایان رسیده و آماده بهره برداری می‌باشد، این امر باعث شد تا در سفر اخیر آقای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت با قول همکاری برای اختصاص ۷۰ هکتار از ۲۰۰ هکتار فاز ۳ شهرک صنعتی کاویان، رتبه ۷ زیست محیطی به آن تعلق گیرد.

گفتنی است؛ در سفر رییس جمهور و هیئت همراه به خراسان رضوی، وزیرصنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح واحد صنعتی شیشه فلوت این شهرک در حضور احسان قاضی زاده نماینده مردم فریمان در مجلس، راضیه علیرضایی رییس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مسعود مهدی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، وحید تعقیبی مدیر عامل شهرک صنعتی کاویان و برخی مسئولان شهرستان فریمان قول مساعد همکاری برای کسب رتبه ۷ زیست محیطی را به شهرک کاویان داد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 
برچسب ها: شهرک صنعتی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.