سه هزار نماینده پارلمان‌های جهان «سند حمایت از قدس» را امضا می‌کنند

سه هزار نماینده پارلمان از کشورهای مختلف جهان، «سند قدس» در حمایت از حقوق فلسطینیان را امضا می‌کنند.

سه هزار نماینده پارلمان از کشورهای جهان «سند حمایت از قدس» را امضا می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اتحادیه غیردولتی «بین‌المجالس برای قدس» روز شنبه در بیانیه ای از مشارکت حدود 3000 نماینده پارلمان در امضای «سند قدس» برای حمایت از حقوق فلسطینیان خبر داد.

این بیانیه در نشست مطبوعاتی در شهر استانبول ترکیه که در آن بیش از 50 نماینده پارلمان از کشورهای الجزایر، تونس، سودان، مصر، فلسطین، اردن، عراق، یمن ، لیبی و ترکیه حضور داشتند، اعلام شد.

برنامه ها و فعالیت های مربوط به امضای سند قدس از اوایل ماه جاری آغاز شده و قرار است تا 14 همین ماه پایان یابد.

این سند بر اساس آنچه که سازمان‌دهندگان آن می گویند، واکنش عملی به اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به امضای سندی است که شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد. بر اساس این سند (سند قدس) جامعه بین المللی باید در قبال اقدامات تحریک آمیز و خصمانه اسرائیل و آمریکا علیه فلسطینیان احساس مسئولیت کند و قدس را به عنوان پایتخت ابدی فلسطین به رسمیت بشناسد.

حمید الاحمر، رئیس اتحادیه بین المجالس برای قدس، نورالدین نباتی، نماینده پارلمان ترکیه و رئیس اتحادیه پارلمانی حمایت از قدس در پارلمان این کشور و حسن توران، رئیس کمیسیون دوستی ترکیه و فلسطین، نیز در این نشست مطبوعاتی حضور داشتند و حاضران تاکید کردند: این سند موقتی نیست بلکه پیام زندگی و حیات و برای نسل های بعدی ماست تا این که فلسطین آزاد شود.

اتحادیه بین المجالس برای قدس سال 2015 تشکیل شد و مقر آن در شهر استانبول ترکیه است. این اتحادیه با هدف پویا و هماهنگ کردن نقش پارلمان های جهان در قبال قدس و فلسطین و هماهنگ کردن تلاش های پارلمانی در زمینه حمایت از قدس و فلسطین تشکیل شد. فعالیت این اتحادیه همزمان با ادامه برگزاری راهپیمایی های «بازگشت» در مناطق مرزی غزه با فلسطین اشغالی است و اوج برنامه و فعالیت اتحادیه بین المجالس برای قدس در روزهای 14 و 15 ماه مه جاری ( مصادف با سالروز نکبت- روز اشغال فلسطین ) تحت عنوان «تظاهرات میلیونی بازگشت» خواهد بود.

امضای سند حمایت از قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار