جلالی در جمع خبرنگاران:

فردا کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در تهران برگزار می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های گفت: کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی با حضور ۲۲ کشور فردا در تهران برگزار می‌شود.

فردا کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در تهران برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،کاظم جلالی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 23 اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فردا دوشنبه (24 اردیبهشت ماه) کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی به میزبانی تهران و با حضور علی لاریحانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دلیل برگزاری این اجلاس افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا برخلاف قواعد بین‌المللی تصمیم گرفته که سفارتخانه آمریکا را به بیت‌المقدس منتقل کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران که ریاست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی را برعهده دارد، این کنفرانس را برگزار می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: ریاست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی بر عهده لاریجانی است که وی به دبیرخانه دستور دادند تا جلسه کمیته قدس بین‌المجالس اسلامی در تهران برگزار شود، بر این اساس فردا ساعت 10 صبح این کنفرانس توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود.

جلالی ادامه داد: 22 کشور عضو کمیته قدس اتحادیه بین‌المجالس آسیایی در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

نماینده مردم تهران یادآور شد: پس از انجام سخنرانی‌هاف قطعنامه پایانی صادر می‌شود و در خصوص نوع واکنش پارلمان کشورهای اسلامی در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

جلالی با بیان اینکه این کنفرانس در سطح نمایندگان پارلمان کشورهای اسلامی برگزار می‌شود که نواب رئیس و روسای کمیسیون‌های مجلس هرکشور در این کمیته عضو هستند، اظهار کرد: نمایندگان کشورهای افغانستان، الجزایر، آذربایجان، بورکینافاسو، ترکیه، چاد، کویت، قطر، سوریه عراق، اردن، لبنان، فلسطین، لیبی، سودان، سومالی، موزامبیک، گینه بیسائو، مالی، اوگاندا و سنگال در این کنفرانس حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار