تصویب غربالگری ژنتیک زوجین قبل از ازدواج در مجلس

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری مجلس شورای اسلامی قانونی در برنامه ششم توسعه لایحه ای در این راستا مبنی بر غربالگری ژنتیک زوجین قبل از ازدواج تصویب شده است.

گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بهزیستی استان مرکزی، مینو رفیعی معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: طی دو سال اخیر برنامه های قابل توجهی به منظور پیشگیری از بروز اختلالات ژنتیکی در کشور انجام شده است.

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور افزود: با همکاری مجلس شورای اسلامی قانونی در برنامه ششم توسعه لایحه ای در این راستا مبنی بر غربالگری ژنتیک زوجین قبل از ازدواج تصویب شده که گامی موثر در جلوگیری از اختلالات ژنتیکی و ارتقای سلامت کودکان آینده است.

رفیعی بیان کرد: ۵۰ درصد اختلالات بینایی، شنوایی و عقب ماندگی های ذهنی به دلیل اختلالات ژنتیکی است که آگاه سازی از طریق مراکز ژنتیک می تواند این آمار را کاهش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: کمپین ژنتیک در جهت آگاه سازی مردم و آشنایی آنها با خدمات مراکز ژنتیک و پی بردن به لزوم مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و قبل و حین بارداری است.

زهرا امینی افزود: در استان مرکزی طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است به طوری که در این مدت با فعالیت شش مرکز مشاوره ژنتیک در سطح استان، شاهد پوشش بالای ۸۰ درصدی پیشگیری از اختلالات نابینایی و ناشنوایی در استان بوده ایم.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.