الاخرس در نشست اضطراری کمیته فلسطین:

قدس از مرحله خطر فراتر رفته است/ گسترش شهرک‌ها باید متوقف شود

نماینده مجلس فلسطین گفت: قدس در خطر نیست و از مرحله خطر فراتر رفته است و نیازمند حمایت بیشتر است.

قدس از مرحله خطر فراتر رفته است/ گسترش شهرک‌ها باید متوقف شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان الاخرس نماینده مجلس فلسطین در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس ضمن تشکر از اظهارات لاریجانی رئیس مجلس، گفت: ما امروز در مقابل یکدیگر نشسته ایم و در خصوص نقشه‌های صهیونیست‌ها و مشکلات ملت فلسطین صحبت می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم تصمیم مناسبی در این مورد داشته باشیم.

وی افزود: قدس در خطر نیست و از مرحله خطر فراتر رفته است و نیازمند آن است که هر کسی ذره‌ای شرافت دارد مواضع خودش را درباره قدس اعلام کند.

الاخرس تاکید کرد: هر روز خانه‌های فلسطینی‌ها را ویران می‌کنند، آنها را بیرون می‌کنند تا قدس را از فلسطینی‌ها خالی کنند، روزانه تجاوزات ادامه دارد و آیین یهودی را در آنجا برگزار می‌کنند و به جشن می‌پردازند.

نماینده مجلس فلسطین تصریح کرد: آنها از ورود فلسطینی‌ها به حرم مقدس در ساعات مشخصی جلوگیری می‌کنند یعنی تفکیک زمانی و مکانی را اعمال کردند که همه این‌ها با سکوت همراه است، نماد‌ها و الگو‌های اسلامی تضعیف می‌شوند و به گردشگاه‌های صهیونیستی تبدیل می‌شود.

الاخرس گفت: افزایش شهرک نشین‌های یهودی را شاهد هستیم، گسترش این شهرک‌ها بخشی از مرحله سیاسی آینده است که همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه گسترش شهرک‌ها باید متوقف شود تا بتوانیم آینده‌ای برای خود ترسیم کنیم بیان کرد: هشدار می‌دهیم که نقشه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای تحمیل بر فلسطینی‌ها فقط در کرانه باختری نیست، بلکه آنها تلاش می‌کنند نقشه‌های خود را به غزه و کرانه باختری تحمیل کنند.

الاخرس اظهار کرد: در فلسطین و کرانه باختری، طرح‌های قدیمی آمریکا از ۴۰ سال پیش اجرا شده است. مردم غزه تلاش می‌کنند که بگویند فلسطینی‌ها در نوار غزه، قدس را رها نمی‌کنند.

نماینده مجلس فلسطین بیان کرد: آیا همه کشور‌های اسلامی و جهان، کشور‌هایی که با نقشه‌های آمریکایی موافقت کردند، سازمان همکاری اسلامی، آماده است که روابط خود را با اسرائیل و آمریکا محدود کنند؟

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم و امیدوارم که دیدگاهی که آقای رئیس مطرح کردند که مواضعی اسلامی و عربی است در سازمان ملل و نشست سران اتخاذ شود تا از حقوق ملی فلسطینی‌ها دفاع کنیم چراکه همه اینها در راستای منافع ملی مسلمانان است.

نماینده مجلس فلسطین تصریح کرد: از شما درخواست می‌کنم با تشکیل هیئت اسلامی برای پیگیری اوضاع فلسطین، موافقت کنید تا واکنش‌ها را مشخص کنیم و برای مقابله با طرح‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه فلسطینی ها، برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار