چه کشور‌هایی در مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس حضور پیدا خواهند کرد؟

از ۸۶ کشوری که در فلسطین اشغالی سفارت دارند تنها ۳۲ کشور در مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس شرکت خواهند کرد.

چه کشور‌هایی در مراسم انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس حضور پیدا خواهند کرد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هاآرتص اذعان کرد 54 کشور از 86 کشوری که در فلسطین اشغالی سفارت دارند، مراسم انتقال سفارت آمریکا به شهر قدس را تحریم کرده اند و با وجودی که رژیم صهیونیستی از آنان دعوت به عمل آورده است در آن مراسم شرکت نخواهند کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، چاپ فلسطین اشغالی، ضمن اذعان به این که اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کشورهایی مانند روسیه، مصر و مکزیک مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس را تحریم کرده اند و در آن شرکت نخواهند کرد، نام 32 کشوری را که سفرای آن اعلام کرده اند در آن مراسم شرکت خواهند کرد، به ترتیب حروف الفبای انگلیسی، به شرح ذیل، فهرست کرده است:
آلبانی - آنگولا - اتریش - کامرون - کنگو - جمهوری دمکراتیک کنگو - ساحل عاج - جمهوری چک - جمهوری دومینیکن - السالوادور - اتیوپی - گرجستان - گواتمالا - هندوراس - مجارستان - کنیا - مقدونیه - نیجریه - میانمار - پاناما - پرو - فیلیپین - رومانی - رواندا - صربستان - سودان جنوبی - تایلند - اوکراین - ویتنام - پاراگوئه - تانزانیا - زامبیا.

هاآرتص افزود: هیئت آمریکایی به ریاست جان سالیوان، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و با حضور استیون منوچین، وزیر خزانه داری این کشور و همچنین 12 عضو کنگره آمریکا در این مراسم شرکت خواهند کرد. همچنین همه اعضای کابینه اسرائیل و رئیس کنست (پارلمان اسرائیل) در این مراسم حضور خواهند یافت.

این منبع اضافه کرد: از 86 سفیر کشورهای خارجی که در اسرائیل حضور دارند و برایشان دعوتنامه به منظور شرکت در مراسم یاد شده ارسال شده بود، فقط سفرای همان 32 کشور نامبرده به این دعوت پاسخ مثبت داده اند.

شایان ذکر است که این مراسم را اسرائیل برگزار خواهد کرد. این در حالی است که در مراسمی که آمریکا خودش در مقر سفارت جدید خود در شهر قدس برگزار خواهد کرد، از هیچ‌یک از سفرای خارجی حاضر در اسرائیل دعوت به عمل نیاورده است (تا معلوم نشود چه کشورهایی آن مراسم را تحریم خواهند کرد) و فقط از مقامات ارشد اسرائیلی برای حضور در آن مراسم در سفارت جدید آمریکا در شهر قدس (اشغالی) دعوت کرده است.

انتهای پیام/

تحریم مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس از سوی 54 کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۹:۱۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چقدر اسم بعضی از این کشورا آشناست . هر جا هزینه میکنیم اخرش میرن پشت یسری دیگه رو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
شیطان بزرگ امریکاست
آخرین اخبار