الشرق الاوسط: مردم فلسطین امروز برای یک روز پرتنش آماده می‌شوند

مردم فلسطین برای یک روز طولانی و پرتنش همزمان با برگزاری مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس آماده می‌شوند.

الشرق الاوسط: مردم فلسطین امروز برای یک روز پرتنش آماده می‌شونده گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط در پایگاه اینترنتی خود نوشت فلسطینی ها برای روزی طولانی و پر تنش همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس که به پادگان نظامی بزرگی تبدیل شده است، آماده می شوند. 33 کشور از هفتاد کشوری که با اسرائیل رابطه دارند در این مراسم شرکت خواهند کرد.

در حالی که نشستی به ریاست محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تصمیم گیری درباره چگونگی پاسخ به اصرار آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس تشکیل شده است، گروه های فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه، امروز (دوشنبه) را روز پیشروی بزرگ (به سوی قدس) نامیده اند.

گروه های ملی و اسلامی فلسطین در کرانه باختری خواستار حرکت فلسطینی ها به سوی قدس شده اند تا ضمن حمایت از این شهر، بر عربیت قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر تاکید کنند.

از سوی دیگر، گروه های فلسطینی در نوار غزه خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در مرزها شده اند.

نشست مقامات فلسطین به ریاست محمود عباس (ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هدف بررسی و تصمیم گیری درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس برگزار شده است. پیش بینی می شود در این نشست تصمیماتی درباره ارجاع پرونده هایی به دیوان بین المللی کیفری و عضویت در موسسات و سازمان های بین المللی و بررسی امکان مجازات آمریکا اتخاذ شود.

دولت فلسطین دیروز از همه کشورهایی که به آزادی، صلح، ثبات و پایبندی به قطعنامه های بین المللی مبنی بر اعلام قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین ایمان دارند، خواست با تصمیم آمریکا برای واگذاری قدس به اسرائیل مخالفت کنند.

در حالی که اکثر کشورهای اسلامی و همچنین اروپای غربی مراسم انتقال سفارت به قدس را تحریم کرده اند، اکثر کشورهای شرکت کننده در این مراسم از آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار