نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حفظ حکومت برخی کشورهای عربی به کاخ سفید وابسته است

خالد قدومی گفت: طبق گفته ترامپ اگر از برخی کشور‌های عربی حمایت نکند، نابود خواهند شد و وابستگی آن‌ها به کاخ سفید را نشان می‌دهد.

خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گرایش‌ برخی کشورهای عربی به سمت رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: روابطی که از سوی برخی کشورهای عربی با اسرائیل برقرار می‌شود به خواست مقامات این رژیم بوده و خلاف اراده ملت‌هایشان است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که به سمت اسرائیل گرایش پیدا می‌کنند رژیم‌هایی استبدادی هستند که قدرتشان نشأت گرفته از ملت‌هایشان نیست بلکه قدرتشان ناشی از حمایت‌های آمریکاست.

قدومی ادامه داد: دونالد ترامپ مدتی پیش در خصوص این رژیم‌ها ( برخی کشورهای عربی) گفته بود که اگر یک هفته از این رژیم‌های حمایت نکند نابود خواهند شد و این نشان دهنده اوج وابستگی این کشورها به کاخ سفید است.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه این رژیم‌ها اگر قدرتی دارند تنها بر اساس همان صندلی است که روی آن تکیه زده‌اند، گفت: مقامات اینگونه کشورها به زور و بر خلاف ملت‌شان بر این صندلی‌ها تکیه زده‌اند و بر اساس قدرت‌های کشورهایی مثل آمریکاست که تا کنون این کرسی‌ها را نگه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی از روی علاقه و احساس نیست، اظهار کرد: کشور آمریکا قلبش در اسرائیل می‌تپد و در واقع کسی که می‌خواهد وارد ایالات متحده شود باید از دروازه‌های رژیم صهیونیستی عبور کند و این امر موجب شده برخی کشورهای عربی به سمت اسرائیل گرایش پیدا کنند.

قدومی خاطر نشان کرد: رابطه بین رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌های عربی تنها برای باقی ماندن در کرسی‌هایی است که بر آن تکیه زدند و این خلاف اراده و خواست ملت‌های این کشورها است.

انتهای پیام /

 

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار