جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای مطرح کرد؛

افراد همسو با غرب ژست طلبکار گرفته‌اند

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام بیانیه‌ای صادر کرد.

افراد همسو با غرب ژست طلبکار گرفته‌اندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پی خروج غیرقانونی آمریکا از برجام بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در یک تجربه تاریخی دیگر، دولت آمریکا، یک پیمان بین‌المللی را زیرپا گذاشت تا نشان دهد نمی‌تواند با جلب اعتماد سایر دولت‌ها و عمل به تعهداتش، یک دولت پایبند به نظم و قوانین بین المللی باشد. این تجربه‌ای است که نه فقط پیش‌روی ایرانی‌ها، بلکه جهانیان قرار گرفت تا با تجدید نظر در دیگاه های خود علیه سلطه ظالمانه قدرت های بزرگ بر مناسبات بین المللی بپاخیزند.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید قدرت دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی ایران، چنان بالاست که خروج واشنگتن از توافقی که از ابتدا از سوی کشورهای غربی به اجرا درنیامد، باعث وارد آمدن خسارت به کشورمان نخواهد شد و اکنون وظیفه 5 کشور دیگر باقیمانده در یک‌سوی این توافق است که با تضمین‌های عینی و عملی، تعهدات خود در قبال برجام را بی‌کم و کاست اجرایی کنند. این البته منافاتی با این موضوع ندارد که امریکا در زابدعهدی ه کرده پاسخی درخور و محکم از ایران دریافت کند.

در این بیانیه تصریح شده است: البته تجربه تاریخی مردم ایران هیچ امیدی برای به نتیجه رسیدن این توافق بدون حضور واشنگتن را زنده نگه نداشته و به‌نظر می‌رسد خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، سرمشقی برای سایر کشورهای است تا دریابند که حقوق بین الملل چقدر سست و توافقات بین المللی تا چه میزان بی اعتبار است و تنها تکیه به قدرت درونی و ظرفیت های ملی است که می تواند از منافع آنان صیانت کند. به این ترتیب این تجربه خود گامی بلند به سوی امپریالیسم زدایی از روابط بین المللی خواهد بود و ایران می تواند این مسئله را به عنوان یک برد راهبردی برای خود در نظر بگیرد.

این بیانیه تاکید می‌کند:‌ شاید اگر نبود برخی صداهای همسو با غرب در داخل کشور که از موضع ضعف توافق با اروپا و آمریکا را گریزناپذیر می‌دانستند، امروز این کشورها به خود اجازه نمی‌دادند که با وقاحت، پایان توافق با کشورمان را اعلام کرده و یا برای پیشرفت این توافق شرط‌های جدید بگذارند و جرات کنند که حرف از مذاکرات موشکی و منطقه‌ای بزنند.

در این بیانیه آمده است: جالب است که همین افراد اکنون ژست طلبکار هم گرفته اند گویی کشور و مردم باید بابت شناخت ضعیف آنها از مناسبات بین المللی و توافقی که طرف مقابل بدون هزینه به آن خیانت کرده، پاسخگو باشند!

این بیانیه تصریح کرده است: آنها که در هر منصبی، در سال‌های اخیر علیه گفتمان مقاومت موضع گرفته و دل به همراهی آمریکا و اروپا سپرده بودند، باید در پیشگاه مردم ایران ابراز ندامت کنند و به‌خاطر درک نادرست از شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای، از ملت بزرگ و صبور ایران عذر بخواهند. در عین حال که تاکید می کنیم اکنون زمان وحدت و یکپارچگی ملی است و گشتن به دنبال مقصر مشکلی از کشور حل نخواهد کرد.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با محکوم کردن صریح اقدام رئیس‌جمهور بی‌خرد آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای، این اقدام را فرصت مناسبی برای ایران می‌داند که به‌جای دل بستن به سایر کشورها و امید به پایبندی آنها به پیمان‌ها، به راهبرد خودکفایی و اقتصاد مقاومتی روی آورده و پیشرفت‌های خود به سوی ساخت تمدن نوین اسلامی را از این دریچه دنبال کند. همچنین مذاکرات جدید می تواند فرصتی برای رفع نقائص برجام هم باشد.»

در این بیانیه آمده است: اکنون که درستی کلام رهبر معظم انقلاب در بی‌اعتمادی به آمریکا بر همگان اثبات شده، وقت آن است که همه نیروهای سیاسی در چارچوب نظام اسلامی، با حفظ وحدت کلمه، علیه واشنگتن و متحدان منطقه‌ای این کشور که به‌وجود آورنده تروریسم و حامی جنگ هستند، موضع گرفته و نقشه شوم آنها برای ناامن‌سازی غرب آسیا را خنثی کنند.

این بیانیه می‌افزاید: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مردم شریف ایران اطمینان می‌دهد که نه تنها آمریکا توان ضربه زدن به امنیت ملی ملت ایران را ندارد، بلکه حتی جرات ندارد این قبیل تهدیدات را تکرار کند. بنابراین دولتمردان باید با افزایش قدرت اقتصادی و اجرای دقیق راهبرد اقتصاد مقاومتی، راه نفوذ را مسدود کرده و خوش‌خیالی آمریکا و هم‌پیمانانش برای شکست اقتصادی مردم ایران را به کابوسی تبدیل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۲۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر خائنین و وطن فروش باد
Germany
ناشناس
۱۸:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
ننگ بر افراد خائن و وطن فروش
آخرین اخبار