رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد؛

افزایش پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق

سردار محمد رضا مقیمی از افزایش پرونده‌های کالاهای قاچاق بالای ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد.

افزایش پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق /برخورد قاطع با کالای قاچاق به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار محمد رضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پرونده‌های بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان با افزایش ۳۹ درصدی روبرو بوده است، ادامه داد: در سال ۹۵ تعداد ۳ هزار و ۲۳ پرونده و در سال ۹۶ چهار هزار و ۱۹۰ پرونده قاچاق تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل شده بالای ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶، ۸۵۷ فقره بوده که این میزان نسبت به سال ۹۵، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سردار محمد رضا مقیمی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، ادامه داد: مبارزه با کالای قاچاق در نیروی انتظامی به طور قاطع ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از کالای ایرانی خطاب به همه مردم و مسئولان است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه مبارزه با موضوع کالای قاچاق از نخریدن کالای خارجی تا مبارزه بی امان با این موضوع در مرز‌های کشور را شامل می‌شود، اضافه کرد: همه باید در این خصوص حساس باشند.

افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان فارس

سردار به افزایش کشفیات کالای قاچاق در استان فارس نسبت به سال گذشته، اشاره کرد و افزود: در مجموع وضعیت آماری کشفیات کالای قاچاق در استان فارس مناسب است.

وی گفت: مبادی ورودی جزء اولویت‌های اصلی در راستای مبارزه با کالای قاچاق است، و اهتمام جدی و برنامه ریزی‌های لازم در راستای مبارزه با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق از اولویت‌های اساسی و مهم ناجا است، ادامه داد: در این خصوص حرکت جهادی و انقلابی در جهت مبارزه با این پدیده شوم مد نظر است.

سردار مقیمی به کشفیات کالای قاچاق در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، ۵۱ درصد رشد داشته است.

در ابتدای این جلسه، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس اظهار کرد: برای مبارزه قاطع با کالای قاچاق باید ساز و کار‌ها و امکانات لازم فراهم و ساختار سازمانی در شهرستان‌ها پیش بینی شود.

سردار احمد علی گودرزی ضمن ارائه گزارشی مشروح از اقدامات و عملکرد پلیس استان در راستای مبارزه با کالای قاچاق، بر لزوم تعامل، هم افزایی و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در این موضوع تأکید کرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در جامعه و همچنین تجهیز ایست و بازرسی‌های پلیس در راستای مبارزه با کالای قاچاق ضرورت دارد.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار