انشعاب غیرمجاز، عامل آلودگی میکروبی آب اهواز

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز، انشعاب غیرمجاز را عامل آلودگی میکروبی آب این کلانشهر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لیلا حیاتی، مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز، آب این کلانشهر از نظر آلودگی میکروبی 98 درصد مشکلی ندارد، بیان داشت: 2 درصد دیگر آلوده شدن آب مربوط به نقاطی است که انشعاب غیرمجاز دارند.

وی با اشاره به اینکه نمونه ‌برداری به منظور بررسی کیفیت آب در تمام نقاط اهواز در حال انجام است، تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز بهداشت اهواز نیز آب اهواز از نظر آلودگی میکروبی 98درصد مشکلی ندارد.

حیاتی اذعان داشت: عمده انشعابات غیرمجاز در نواحی حاشیه‌ای و در مناطقی هستند که دارای جوی روباز بوده و از سیستم شبکه فاضلاب برخوردار نیستند.

مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه در این مناطق به دلیل اینکه انشعاب غیرمجاز آب آن‌ها دیده نشود و لوله‌کشی‌های انتقال آب خود را از درون فاضلاب‌ها انجام می‌دهند، افزود: این لوله کشی‌ ها اصولی نیستند و اگر یک نفر در منطقه از انشعاب غیر مجاز استفاده کند، با روشن شدن پمپ آب فاضلاب وارد شبکه آب شده و سبب آلوده شدن همه شبکه می شود.

وی در تشریح شیری‌ رنگ بودن آب در برخی از زمان‌ها در هنگام باز کردن شیر آب اظهار کرد: ترکیب گاز کلر با اکسیژن موجب شیری رنگ شدن آب در زمان باز کردن شیر آب مشود.

لیلا حیاتی در ادامه گفت: این مساله معمولا در مناطقی اتفاق می‌افتد که مخزن نگهداری آب وجود ندارد و آبی که مستقیما از شبکه پمپاژ می‌شود، با عوامل بی ‌هوازی درون لوله که تولید اکسیژن می‌کنند ترکیب و باعث شیری رنگ شدن آب می گردد.

انتهای پیام/گ

آلودگی میکروبی آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.