باستانی:

پرونده احتکار خودرو، امروز بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی وضعیت بازار فروش خودروهای تولید داخل و قیمت خودرو با حضور خودروسازان در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

«قیمت خودرو» و «احتکار» روی میز مجلس؛ خودروسازان امروز پاسخ می‎دهندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص دستور کار جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به بحث قیمت خودرو، خودروسازان، برخی از واردکنندگان خودرو، متولیان در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ایدرو برای بررسی مسائل خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور پیدا می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این نشست در خصوص قیمت گذاری خودرو، ارزبری شفاف و مشخص، افزایش قیمت ناشی از نرخ تورم، حبابی ناشی از افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار که در ذیل آن ممکن است افزایش قیمت وجود داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: مباحثی در خصوص نوع بازرگانی شرکت‌های خودروساز وجود دارد و بر اساس برخی اخباری تعدادی خودرو توسط خودروسازان تولید شده و نگهداری می‌شود تا افزایش قیمت داشته باشند سپس به فروش برسانند که این مسئله نیز بررسی می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان توسط شورای رقابت تعیین می‌‌شوند و قیمت خودروهای بیش از 45میلیون تومان توسط بازار مشخص می‌شود، گفت: هدف نشست امروز عمدتا در خصوص بررسی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه خودرو تولید داخل، نحوه فروش نقدی و اقساطی و همچنین زمان و نحوه تحویل خودروهای نیز مورد بررسی می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۸:۵۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
دنا 4-5 تومن گران شد!!
نباید این اتفاق بیافته
مدتیه که دلال بازار شده و نمایندگی فروش ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
پارسال شرکت به مردم میگفت خودرو بخرند حتی بصورت اقساطی یکساله هم بدون کارمزد بود (الان هرخانواده ایرانی لااقل یکی یا دو ماشین را دارند)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
معلومه که وقتی فروش فوری نمیذارن میخوان گرونتر بفروشن والا دلیلی نداره اول پیش فروش کنن بعد بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران خودرو توی فروردین 5 میلیون گرون کرده توی اردیبهشت 8 میلیون از 85 میلیون توی دو ماه رسوندش به 98 میلیون
آخرین اخبار