طرح ضیافت الهی در جوار امامزادگان برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:طرح ضیافت الهی در جوار امامزادگان برگزار می شود.

طرح ضیافت الهی در جوار امامزادگان برگزار می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام سیدرضا فاطمی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در نشست خبری با بیان اینکه طرح ضیافت الهی در جوار امامزادگان برگزار می شود؛ این طرح شامل طرح آرامش بهاری، برگزاری محافل انس با قرآن، طرح «خدیجه مادر امت» برنامه سالگرد رحلت امام، افطاری ساده، راه اندازی خیمه های معرفت، جشن ولایت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام، روز قدس، برگزاری نماز عید فطر است.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در ۸۷ بقعه توسط ۱۲۰ مبلغ برگزار می شود و در کنار برنامه های نماز جماعت؛ تفسیر و ادعیه برگزار می شود و مبلغه ها هم کلاس های قرآنی و مباحث تفسیری، آموزش حفظ و‌ مفاهیم برگزار می کنند.

حجت الاسلام فاطمی به برگزاری محفل انس با قرآن در بیش از ۶۰ بقعه و امامزاده ها هم اشاره و تصریح کرد: طرح «خدیجه مادر امت» در ۵ خرداد جاری، برگزار می شود و قرار است با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و با حضور بسیج و ...باشد؛ همچنین، ثواب ختم قرآن روز دهم ماه مبارک رمضان به حضرت خدیجه سلام الله علیها تقدیم شود.

وی ادامه داد: در ۱۴ و ۱۵ خرداد، برنامه تلاوت قرآن و‌ ثواب آن تقدیم به روح حضرت امام و همچنین ۱۵ خرداد در امامزاده محمد برنامه برگزار می شود؛ علاوه بر این، برنامه شب های قدر هم برگزار و برخی امامزاده افطاری و سحری دارند از محل موقافات دارند البته بحث افطاری ساده و پرهیز از تجملات و استفاده از کالاهای ایرانی نیز مطرح است.

حجت الاسلام فاطمی گفت: یکسری از موقوفات در خصوص عزاداری داریم که از محل آن، افطاری داده می شود و ۱۵ تا ۲۰ هزار تعداد غذا توزیع می شود؛ ترویج وقف برای افطاری از دیگر مواردی است که رسانه ها می توانند همکاری داشته باشند که رسانه ها در ثواب آن نیز دخیل هستند؛ همراه با افطاری، ترویج فرهنگ وقف را مد نظر داریم و نیز وقف برای ترویج فرهنگ قرآن، مثلاً شما با خرید قرآن و هدیه آن به مراکز فرهنگی، واقف می شوید.

وی با افزودن اینکه راه اندازی خیمه های معرفت بخصوص در شب های قدر اثرگذار است که شامل غرفه های پاسخ به مسائل شرعی، مشاور خانواده، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان و... در جوار امامزادگان مستقر می شوند؛ بیان داشت: جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام با عنوان«کریم آل طاها، امام حسن مجتبی علیه السلام» همراه با سفره افطاری برگزار می شود.

این مسئول اطلاع رسانی جهت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس که غالباً شروع و یا پایان راهپیمایی در امامزادگان است و برگزاری نماز عید فطر که آن هم بیشتر در جوار امامزادگان برگزار می شود؛ را از دیگر برنامه های قابل ذکر عنوان کرد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار