تحقق اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت

مقرر است پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت به مرحله اجرا درآید.

تحقق اقتصاد مقاومتی با اجرای طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامتبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت، با تصویب نهایی در سازمان‌ها و کمیته های تخصصی مربوطه، به زودی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ می‌شود.

با پیگیری‌های انجام شده و طی مراحل تصویب در جلسات ستاد وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و کمیته‌های کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی، مقرر است پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت به مرحله اجرا درآید.

این پروژه که بر مبنای کاهش بار بیماری و هزینه‌های درمان و وابستگی دارویی با اتکای بر طب ایرانی در برنامه اقتصاد مقاومتی و در چارچوب منشور پروژه «نظام پکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی» (نیپا) تهیه شده است، به زودی از طرف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ابلاغ می‌شود.

سند این پروژه شامل بندهای ابتدایی مرتبط با اهداف كلی و كمی تعريف‌شده تا افق 1404 بوده و در بندهای بعدی الزامات و مفروضاتی كه زيرساخت‌های ضروری برای تامين اهداف هستند، مشخص و در نهايت بودجه مورد نياز پروژه به آن اضافه شده است.

همچنین دستيابی به افق‌های تعيين شده در این پروژه تا سال 1404، مزايای اثرات آن را در همه ابعاد مرتبط با طب ایرانی از جمله پژوهش‌های مبتنی بر شواهد، به منظور تایید روش‌های درمانی و فراورده‌های دارویی طب ایرانی، حمایت از ایجاد مراکز استاندارد ارائه خدمات و ساماندهی مراکز موجود، توسعه اشتغال و كارآفريني و در کنار آن کاهش واردات دارو و تجهیزات درمانی، مورد توجه قرار داده است.

گفتنی است، پروژه اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت، در راستای تحقق بند 12 سیاست های کلی سلامت، ابلاغی مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن چشم‌اندازهای مندرج در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی کشور، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده که بر اساس آن می‌بایست تا سال 1404، حداقل 2درصد ارزش بازار دارو، 4 درصد ارزش بازار درمان و 10درصد ارزش بازار بهداشت کشور، از محصولات و روش‌های مبتنی بر طب ایرانی تامین شود.
 
انتهای پیام/

 طرح ملی ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.