روسیه ممکن است استفاده از دلار را در معاملات ارزی کنار بگذارد

وزیر دارایی روسیه اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا موضعش را در قبال افزایش تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو شفاف کند، این کشور می‌تواند در معاملات مالی و ارزی، دلار را به نفع یورو کنار بگذارد.

روسیه ممکن است استفاده از دلار را در معاملات مالی و ارزی کنار بگذاردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه، اعلام کرد اگر اتحادیه اروپا موضعش را در قبال افزایش تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو شفاف کند، این کشور می‌تواند در معاملات مالی و ارزی، دلار را به نفع یورو کنار بگذارد. آنتون سیلوانوف که معاون اول نخست وزیر روسیه هم است، در این باره گفت: «آنطور که پیداست محدودیت‌های تحمیلی توسط شرکای آمریکایی ماهیت فراسرزمینی دارد. امکان انتقال مبادلات ارزی از دلار به یورو به موضع اروپا در قبال رویکرد واشنگتن بستگی دارد».

اتحادیه اروپا ابتدا از تحریم های واشنگتن علیه مسکو حمایت کرده بود؛ اما به تازگی از سیاست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اعمال محدودیت های تجاری علیه کشورهای دیگر انتقاد کرده است. اتحادیه اروپا همچنین از اعمال تعرفه های واردات آلومینیوم و فلزات به آمریکا صدمه دیده است. این شرایط پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران تشدید شده است.

سیلوانوف در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت: «اگر شرکای اروپایی مان به صراحت موضع شان را بیان کنند ما قطعا می توانیم راهی را برای استفاده از واحد پولی مشترک اروپا برای تبادلات مالی مان نظیر پرداخت در ازای خدمات و کالا بیابیم که امروزه اغلب با محدودیت هایی همراه است». وی افزود روسیه پیش از این تبادلات مالی به ارزهای ملی را با شرکای تجاری خود توسعه داده است.
انتهای پیام/

احتمال استفاده روسیه از یورو به جای دلار در معاملات بین‌المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار