طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی

در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی را بخوانید و خوشمزه ترین کباب ها را برای عزیزانتان بپزید.

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،کباب از بهترین غذا هایی است که با طعم خوشمزه خود، طرفداران زیادی دارد. یکی از بهترین نوع آن، کباب تابه ای یا دیگی است. این کباب از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای اصیل ایرانی است که علاوه بر خوش طعم بودن، تهیه و پخت آن نیز بسیار آسان است. در پخت کباب تابه ای نیازی به منقل و دود ندارید و با روش های آسان تری در منزل می توانید آن را تهیه کنید و در انواع وعده های غذایی نهار یا شام می توانید سرو کنید. به جای استفاده از گوشت های قرمز نیز می توان از گوشت مرغ هم استفاده کرد که بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد. فقط گوشتی که در تهیه آن استفاده می کنید باید گوشت چرخ کرده شده باشد. اما برای خوش طعم تر شدن آن نیاز به آشنایی کامل با پخت آن دارید. ما در این مقاله طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی را در اختیار شما قرار می دهیم تا هر موقع زمان کافی یا حوصله کافی برای آشپزی نداشته باشید کباب تابه ای را خیلی سریع و آسان تهیه و میل نمائید. 

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای یا دیگی

300 گرم گوشت چرخ کرده

1 عدد پیاز متوسط

2عدد گوجه

1 عدد تخم مرغ

1.2 قاشق مربا خوری زرد چوبه

2 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی

مقداری جعفری تازه

به مقدار کافی نمک

فلفل به مقدار کافی

به مقدار کافی روغن

میزان مواد مورد نیاز برای صرف 3 نفر می باشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه 10 دقیقه است.

زمان پخت کامل آن  نیز 40 دقیقه است.

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی به چه صورت است؟

یکی از موادی که در طعم و شکل کباب بسیار اهمیت دارد، پیاز است. برای تهیه کباب تابه ای، ابتدا پیاز را رنده می کنید، دقت داشته باشید که آب پیاز را باید جدا کرد. گوشت چرخ کرده را در ظرفی دلخواه قرار دهید، سپس پیاز رنده شده و تخم مرغ و  نمک و زرد چوبه را نیز به گوشت اضافه کنید. هم چنین دقت داشته باشید که پیاز اضافی نباشد چون در این صورت سبب شل بودن آن می شود. تخم مرغ از شل بودن و وا رفتن کباب جلوگیری می کند. سپس مخلوط را خوب ورز دهید تا گوشت با طعم زردچوبه و پیاز ادغام شده و خوش طعم شود. روغنی که تهیه کرده اید را در درون تابه ای بریزید به صورتی که  کل کف تابه را چرب کند تا بعدا گوشت به کف تابه نچسبد. مخلوط گوشت را در داخل تابه بریزید و سپس با دست ورز دهید تا گوشت در کف تابه به صورت لایه ای پهن و صاف دربیاید. سپس تابه را روی حرارت ملایمی قرار دهید و پس از 20 دقیقه با کف گیر یا قاشق روی گوشت خطوط موازی بیندازید تا به فرم کباب در آید. برخی افراد علاقه دارند کباب حالت خیس و نرم داشته باشد که سس گوجه تهیه می کنند، ولی برخی بدون سس همراه با گوجه و فلفل سرخ شده میل می نمایند. برای تهیه سس گوجه، مقداری گوجه را رنده یا خرد خرد می کنید، سپس به گوجه ها مقدار کمی فلفل و نمک اضافه می کنید، و روی حرارت قرار می دهید و تا زمان بخار شدن آب گوجه صبر می کنید. سپس وقتی سس حالت غلیظی به خود گرفت از روی حرارت برمی دارید و سس آماده است.  گوشتی را که روی حرات کمتری بود بر می گردانید تا طرف دیگر گوشت نیز خوب بپزد. سسی را که آماده کرده اید روی تکه های گوشت بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا طعم سس به خوبی در گوشت تاثیر داشته باشد.

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی

نحوه سرو کباب تابه ای یا دیگی 

حالا کباب تابه ای یا کباب دیگی آماده است. اگر کباب در زمان پخت حالت جمع شدگی داشته باشد به این معنی است که گوشتی که استفاده کرده اید بسیار پر چرب است پس در صورت امکان باید از گوشت های کم چرب و بهترین راه ترکیب گوشت گوسفندی و گوساله به نسبت برابر است. برای تزئین آن، جعفری هایی که که تهیه کرده بودید را تکه تکه کرده و روی کباب قرار دهید.  می توان برای تزئین آن از فلفل تازه و یا گوجه های تکه تکه شده نیزاستفاده کرد.

برخی افراد علاقه دارند کباب تابه ای یا دیگی را همراه با سیب زمینی میل کنند. در این صورت از همان روش بالا استفاده می کنید. فقط زمانی که سس گوجه را آماده می کنید، مقداری سیب زمینی به میزان مورد دلخواه تکه تکه می کنید و در داخل سس گوجه قرار می دهید و حدود نیم ساعت صبر می کنید تا سیب زمینی ها پخته شوند. یا روش دیگری هم وجود دارد که می توانید سیب زمینی ها را با کباب سرخ کنید و سپس میل نمائید. کباب تابه ای یا دیگی را می توان همراه با پلو یا بدون آن نیز میل کرد.

 طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی زعفرانی برای سفره افطار

 همچنین می توان به کباب تابه ای زعفران نیز اضافه کرد که در این صورت از روش های بالا استفاده می کنید فقط وقتی کباب روی حرارت قرار دارد و تقریبا به زمان پخت آن نزدیک شده به هر دو طرف کباب مقداری سماق و زعفران دم کشیده می ریزید و دوباره روی حرارت قرار می دهید تا طعم و بوی زعفران به خوبی در گوشت پخش شود. دقت داشته باشید که بعد از ریختن سماق و زعفران، مثل روش بالا کباب را برگردانید تا هر دو طرف آن همراه با زعفران در حرارت پخته شود.

طرز تهیه کباب تابه ای یا دیگی

ارزش غذایی کباب تابه ای یا دیگی

  • میزان کالری 410
  • میزان چربی 20 گرم
  • کربوهیدرات 3 گرم
  • پروتئین15 گرم
  • کلسترول 25 میلی گرم

به علت بالا بودن میزان کالری موجود در گوشت، افرادی که اضافه وزن دارند باید در مصرف کباب تابه ای یا دیگی حد اعتدال را رعایت کنند و حتما پس از مصرف آن به یک پیاده روی 20 دقیقه ای بروند تا کالری دریافتی را با این راهکار بسوزانند.

همان طور که در مطالب بالا خواندید، یکی از کباب های خوشمزه ایرانی، کباب تابه ای یا دیگی است. پس در زمان های محدود و بی حوصله خود می توانید با استفاده از روش های بالا آن را تهیه کرده و نوش جان کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار