رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد؛

رتبه دوازدهم کشور از آن شرکت دانش بنیان قم

اخوان علوی گفت:در حال حاضر استان قم دارای ۵۵ شرکت دانش‌بنیان فعال است که در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد و از این تعداد ۲۹ شرکت عضو پارک علم و فناوری استان هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید حسن اخوان علوی ،رئیس پارک علم و فناوری استان قم ، با بیان این‌که قم دارای ظرفیت بالایی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان داردگفت: در حال حاضر استان قم دارای 55 شرکت دانش‌بنیان فعال است که در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد و از این تعداد 29 شرکت عضو پارک علم و فناوری استان هستند.

وی با اشاره به اشتغال آفرینی پارک علم و فناوری در رشته‌های مختلف عنوان کرد: یک هزار و پنجاه شش نفر عضو شرکت‌های فناوری هستند که در سال گذشته 153 نفر اشتغال‌زایی جدید داشتیم.

وی ادامه داد: استاندار محترم نیز در بازدیدی که اواخر سال گذشته از پارک علم و فناوری داشت به این موضوع تأکید و پیگیر حل مشکل واگذاری بلوک‌های هم‌جوار پارک در مجتمع مروارید به پارک علم و فناوری بوده اما متأسفانه این مشکل کماکان پابرجا است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد: به لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی پارک علم و فناوری به‌شدت با محدودیت مکانی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور روبرو است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به تعاملات پارک علم و فناوری با سایر نهادهایی که تأمین مالی و پرداخت تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خوددارند،بیان کرد: محل اعتبارات پارک علم و فناوری استان از صندوق پژوهش و فناوری کریمه، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید، صندوق صحا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

اخوان علوی افزود: 73415 میلیون ریال تسهیلات برای شرکت‌های تحت پوشش مصوب شد که از این میزان 72415 میلیون ریال به شرکت‌های فناوری پرداخت‌ شده است.

اخوان علوی با تأکید بر دستور صریح استاندار محترم درباره حل مشکل زیرساخت‌ها یادآورشد: اگر این روال ادامه پیدا کند پارک متأسفانه دیگر قادر به جذب صاحبان ایده و فناوران جدید نخواهد بود که می‌تواند تبعات نامطلوبی در بحث اشتغال‌زایی و توسعه فناوری استان داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال 96 از محل اعتبارات استان، جمعاً 7730 میلیون ریال تسهیلات مالی برای واحدهای فناور عضو مصوب شد که از این میزان 3450 میلیون ریال در اختیار پارک علم و فناوری قرارگرفته است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۵۵ شرکت دانش‌بنیان در استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار