قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل مطرح کرد؛

تسهیلات ویژه برای دانشجویان اعزامی به فرصت های مطالعاتی

سالار آملی با اشاره به روند برنامه‌ریزی برای فرصت‌های مطالعاتی گفت: وزارت علوم و امور خارجه تلاش‌های بسیاری برای تسهیل این فرآیند کردند.

تسهیلات ویژه وزارت علوم برای اساتید و دانشجویان اعزام به فرصت های مطالعاتیحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص «صدور ویزای پذیرش» که مانع اصلی اعزام دانشجویان به فرصت‌های مطالعاتی محسوب می شود، گفت: باتوجه به اینکه صدور ویزا در اختیار سفارتخانه هاست و این فرآیند باید با هماهنگی این مراکز  انجام شود، خوشبختانه طی چندین  سال اخیر اقدامات گسترده‌ای وزارت علوم و وزارت امورخارجه  در این زمینه  داشته اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه به جمع‌بندی‌های مثبتی رسیده‌ایم و وزارت علوم و  امور خارجه تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده‌اند تا تسهیلاتی ویژه برای دانشجویان اعزامی به فرصت های مطالعاتی  کشورهای خارجی  فراهم کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل درباره طولانی شدن  زمان صدور ویزا به برخی از کشورها همچون ایتالیا گفت: اکنون ایتالیا در روند صدور ویزا مدت زمان بیشتری را سپری می کند ولی در مجموع روال برای دریافت ویزا نسبت به گذشته راحتر شده است و هدف ما این است که این روند را هرچه بهتر تسهیل تر انجام دهیم.

صدور 2 هزار 200 ویزا برای ورود به ایران

سالار آملی تصریح کرد: طبق ضوابط و قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر دانشجوی دکتری می‌تواند 6 ماه از دوره تحصیلی خود را به عنوان فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های خارجی و یک مرکز بین‌المللی بگذرانند و تمرکز ما این است که دانشجویان دوره دکتری برای دریافت ویزا  با مشکلات کمتری مواجه شوند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل عنوان کرد: متاسفانه در گذشته برای اعضای هئیت علمی، اساتید و دانشجوهای کشور  برای اعزام به فرصت های مطالعاتی به کشورهای مختلف با مشکلاتی روبرو بودند که خوشبختانه با رایزنی های انجام شده با سفارت کشورها تسهیلاتی ویژه‌ای در اختیار این اساتید و دانشجوها قرار می گیرد.

وی افزود: در سال گذشته 2 هزار و 200 ویزای ورود به ایران برای بازدید از دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت علوم صادر شد که این میزان، نشان دهنده رشد همکاری های علمی بین المللی در کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار