نان برنجی سوغات اصلی کرمانشاه قدمت و پیشینه بیش از 180سال دارد که زبانزده هر گردشگر و مسافری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نان برنجی یکی از سوغات های اصلی شهر کرمانشاه است  که قدمت و پیشینه نان برنجی در کرمانشاه به 180سال پیش و زمان حکومت قاجار باز می گردد که راه جاده ابریشم بوده است و راه عبور  عتبات عالیات که مردم این محصول را چون خشک بوده و این شیرینی به علت مواد مقوی که داشته توانسته به عنوان توشه خوب سفر  باشد.
طعم دلنشین سوغات 180ساله کرمانشاه
در حرفه این شیرینی خوشمزه پیشکسوتان زیادی در این عرصه فعالیت دارند که یکی از پیشکسوتان نان برنجی پزی کرمانشاه می توان به اقای نوری اشاره کرد که نسل در نسل این حرفه چرخیده تا اقای نوری این حرفه را دردست گرفته است .


اقای نوری متولد 1342   در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه از آغاز فعالیت خود این چنین می گوید :  از بچگی وقتی وارد عرصه این کار شدم و  اکنون 4 کارگاه  نان برنجی پزی راه اندازی کردم که به صورت مستمر 20 نفر در این کارگاه فعالیت می کنند .
طعم دلنشین سوغات 180ساله کرمانشاه
وی گفت :برای پخت این شیرینی خوشمزه ابتدا آرد برنج را از الک رد کرده و با روغن مخلوط کنید.و همراه با سفیده و زرده تخم‌مرغ را با زعفران هل روغن حیوانی به مواد افزوده و خوب ورز دهید تا خمیری لطیف حاصل شود. سینی فر را چرب کنید و از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در دست گرد کنید و در سینی بچینید و در فر بگذارید .
طعم دلنشین سوغات 180ساله کرمانشاه
وی به جوانان توصیه داشت:  منتظر معجزه نباشند خودتان معجزه کنید خود معجزه کردن سختی دارد اما بلاخره اجر را میدهد من خودم موقع که این کار را شروع زدم درس نخواندم و با برادرانم شریک شدم و این کار اولش خیلی سخت بود ولی خدای شکر الان کارم را دوست دارم.

طعم دلنشین سوغات 180ساله کرمانشاه

انتهای  پیام/ز

نان برنجی سوغات  به یاد ماندنی  کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.