معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه غذا و دارو در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ نشست هم‌اندیشی مسئولان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی با طرح‌های پژوهشی دارویی در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شودگروه شیمی دانشگاه یاسوج برگزار شد.
امام بخش قائدی در این نشست با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی زیادی در زمینه گیاهان دارویی در سطح کهگیلویه وبویراحمدانجام گرفته اما هیچ کدام از آن‌ها به مرحله اجرا  نرسیده است گفت: بیش از یک هزار پژوهش در زمینه گیاهان دارویی نوشته شده است که در صورت عملی شدن این پژوهش‌ها به طور حتم شاهد هماهنگی بین دانشگاه و صنعت  خواهیم بود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود:مردم از داروهای گیاهی استقبال می کنند و عده‌ای  هم مدعی خواص برخی داروهای محلی و گیاهی هستند که اگر ما بتوانیم آنها را به مرحله علمی برسانیم، قدم خیلی خوبی در این راستا برداشته‌ایم.
وی عنوان کرد: کسانی هستند که با ترکیب داروهای گیاهی توانسته‌اند، داروهایی را تولید کنند و اگر چه این فرآورده‌ها با توجه به بررسی‌هایی که خود افراد انجام داده‌اند، تاثیرات مثبتی دارد، اما اگر ما روی چنین پروژه‌هایی کار کنیم، احتمال دستیابی به نتایج خوبی وجود دارد.
قائدی عنوان کرد: می‌توان  برخی از گیاهان دارویی را که بومی‌های منطقه برای درمان از آن استفاده می‌کنند، برای شناخت ترکیبات آنها بررسی و در نهایت به مرحله تولید برسانیم.
وی با اشاره به اینکه همه ادویه‌جات در کشور ما به شکل وارداتی هستند افزود: ادویه‌جات بسیار زیادی در استان داریم که آلودگی  آنها مشهوده و دانشگاه باید در ارتباط با صنعت حل این مشکل چاره‌اندیشی و آلودگی‌ها را برطرف کند.
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی اعتباراتی را اختصاص و از طرح های پژوهشی دارویی حمایت می‌کنیم.
انتهای پیام/غ

بیش از یک هزار پژوهش در زمینه گیاهان دارویی نوشته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.