آزادی بیش از 110 هزار زندانی جرائم غیر عمد در سال گذشته

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور گفت:در سال 96 در سراسر کشور 110 هزار و 679 نفر به کمک خیران آزاد شدند که از این تعداد 330 نفر زندانی زن و 10 هزار و 349 نفر مرد بودند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مهربان شامگاه شنبه در مراسم گلریزان و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان اصفهان اظهار داشت: جمعیتی که در اینجا حضور دارند به‌دلیل بی‌قراری است که درونشان وجود دارد، این افراد آمدند چون می‌دانند تعدادی از هم استانی‌هایشان به جرم نداشتن در زندان هستند.

وی با تاکید بر اینکه جرم این زندانیان نداشتن پول است و جرم دیگری ندارند، افزود: آن‌ها به خاطر بدهکاری و دیه و جرایم غیرعمد محکوم شده‌اند و ممکن است این اتفاق برای همه رخ دهد.

قائم مقام ستاد دیه کشور با اشاره به این شعر سعدی که بنی آدم اعضای یک پیکرند، گفت: این بی‌قراری خیران حاضر در این مراسم هم از مصادیقی است که سعدی به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: در هر پرونده‌ای 2 قسمت درگیر می‌شوند که یکی شاکی و دیگری متشاکی یا مجرم است که هرکدام حداقل 4 یا 5 نفر تحت عائله دارند و تمام این افراد درگیر می‌شوند پس یک پرونده در مرحله نخست آسیبی برای خانواده‌هاست.

مهربان با اشاره به آیه «تنزل الملائک» بیان کرد: در این ماه ملائک در کنار شما روزه داران که این تفکر کمک رسانی را دارید حضور پیدا می‌کنند. ارزش کمک کردن در این ماه هزار برابر است و ایام لیالی قدر هم هست و کمک کردن در این ایام انتخاب خوبی است.

وی با بیان اینکه اکثر زندانی‌ها مشمول ستاد دیه هستند، تصریح کرد: در سال 96 در سراسر کشور 110 هزار و 679 نفر به کمک خیران آزاد شدند که از این تعداد 330 نفر زندانی زن و 10 هزار و 349 نفر مرد بودند.

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور افزود: از این تعداد یک‌هزار و 17 نفر محکوم به دیه و 6 هزار و 739 نفر محکوم مالی و 2 هزار و 511 نفر محکومان مهریه بودند.

وی با بیان اینکه بدهی کل این افراد 972 میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در این رابطه 369 میلیارد تومان شاکیان گذشت کردند. سال گذشته در کل کشور 313 همایش گلریزان داشتیم و امسال 377 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مهربان ادامه داد: در فرایند آزادسازی زندانیان از کمک‌های تسهیلات بانکی که بانکهای استان به موجب قانون کمک کردند بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی داریم که 7 درصد کل مجموعه، این مبلغ را بانک‌ها کمک کردند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم گلریزان و کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.