در ماه مبارک رمضان امسال 21 جشن گلریزان در سطح استان برگزار شده است

در ماه مبارک رمضان امسال 21 جشن گلریزان در سطح استان اصفهان برگزار و خیرین بیش از 3 میلیارد تومان کمک کردند که از آمار 1100 نفر زندانی جرائم غیرعمد 57 نفر آزاد و به جمع خانواده‌ها بازگشتند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون اداره کل زندان‌های استان اصفهان پیش ظهر امروز در آئین جشن گلریزان گلپایگان اظهار کرد: خیرین چشم امید زندانیان جرائم غیر عمد هستند.

سیروس امینی با بیان این‌که زندان یک واقعیت اجتماعی انکار ناپذیر است، تصریح کرد: به دلیل صنعتی شدن زندگی و پیچیدگی جوامع بشری روز به روز بر تعداد زندانیان افزوده می‌شود.

معاون اداره کل زندان‌های اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان در ازای هر ساعت چهار نفر به آمار زندانیان استان اضافه می شود؛ در سال جاری شاهد رشد 40 درصدی زندانیان جرائم غیر عمد و رشد 8 درصدی سایر جرائم بودیم.

وی گفت: هر عقل سلیم و وجدان بیداری متوجه می‌شود که چه اتفاقی در کشور افتاده که آمار جرائم 40 درصد افزایش داشته است؛ اگر زندان را آئینه تمام‌نمای بزهکاری و مشکلات یک شهر بدانیم، هیچ جایی بهتر از زندان نیست که مسؤولان و متولیان امر نگاهی از عمق وجود به بررسی مشکلات جامعه داشته باشند زیرا با گذشت 40 سال از پیروری انقلاب شاهد رشد این همه آمار زندانی هستیم.

امینی افزود: یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش زندان مسأله اقتصادی و فرهنگی است؛ وقتی بحث اقتصادی دامن‌گیر یک تولید کننده شود، به تبع با اخراج تعدادی از نیروها مواجه می‌شویم و در نتیجه منجر به  اختلاف خانوادگی می‌شود.

وی ادامه داد: بیکاری یک کارگر منجر به انحراف کشیده شدن و روی آوردن به راه نامشروع برای تأمین امر معاش است و نتیجه  زندانی شدن را به همراه دارد.

معاون اداره کل زندان‌های اصفهان گفت: اگر دولت با تمام قوا ورود پیدا کند، این مشکل را نمی‌تواند حل کند و ما دست نیاز به سمت خیران برای آزادی جرائم غیر عمد داریم؛ خیران مانند گذشته برای ایجاد صلح و آرامش در خانواده‌ها قبل از آن که سرپرست خانواده راهی زندان شود پیشتاز شوند.

وی با بیان این‎که گلپایگان نقطه امید در آزادی زندانیان است، گفت: دولت برای زندان‌ها هزینه می‌کند، اما می‌تواند برای پیشگیری از زندانی شدن یک فرد هزینه کند؛ در ماه مبارک رمضان امسال 21 جشن گلریزان در سطح استان برگزار و خیرین بیش از 3 میلیارد تومان کمک کردند که از آمار 1100 نفر زندانی  جرائم غیرعمد 57 نفر آزاد و به جمع خانواده‌ها بازگشتند.

امینی ابراز کرد: در جشن گلریزان سال گذشته شهرستان گلپایگان، کاشان، مبارکه و اصفهان 8 میلیارد و 300 میلون تومان جمع‌آوری و موجبات آزادی 566 نفر زندانی فراهم شد.

وی گفت: استان اصفهان سه سال متوالی است که  رتبه نخست در جمع‌آوری کمک‌ها و رتبه نخست در آزدی زندانیان جرائم غیر عمد را دارد.

معاون اداره کل زندان‌های اصفهان با بیان این‌که امسال بیش از 566 میلیارد تومان برای آزادی تعداد 1394 نفر زندانی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 8 میلیارد و 300 میلیون تومان در جشن گلریزان کمک کردند و  194 میلیارد تومان نیز شاکیان گذشت داشتند.

وی در ادامه مطرح کرد: در سال 95 زندان گلپایگان رتبه برتر را در بین 14 زندان استان کسب کرده است که نتیجه همراهی قضات و مسؤولان اجرائی در دادگستری گلپایگان است.

وی در پایان اظهار کرد: در سال 96 از هفت پارامتر ارزیابی پنج پارامتر زندان گلپایگان برتر شد و دو پارامتر دیگر را دوم و سوم شد و در مجموع زندان گلپایگان رتبه برتر را گرفت.

 

انتهای پیام/م 

 

مراسم جشن گلریزان در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.