ترجمه کتاب "هنر مصر" در دانشگاه گیلان

کتاب "هنر مصر" دردانشگاه گیلان ترجمه و منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سعید رهسپار مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت : کتاب "هنر مصر" ترجمه مرضیه تراجی عضو هیأت علمی گروه گرافیک دانشکده هنر و معماری به همت انتشارات دانشگاه گیلان منتشر شد.
وی افزود: کتاب "هنر مصر "چکیده‌ای معتبر درباره هنر سه هزار ساله مصری است که می‌کوشد چشم‌اندازی ژرف از سیر تاریخ هنر مصر را با معرفی کردن مهم‌ترین بناها و آثار هنری عرضه کند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت : این کتاب در دوبخش است و بخش اول مشروحی از دریافت‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی مصر است و بخش دوم به تتبع آثار بازمانده هنر و معماری اختصاص دارد.

سعید رهسپارافزود : کتاب"هنر مصر" تالیف رزماری هاگن و رینر هاگن دانش‌آموخته هنر و زبان‌های باستانی است و مرضیه تراجی عضو هیأت علمی گروه گرافیک دانشگاه گیلان ترجمه کرده است .
وی تصریح کرد:این کتاب نه تنها برای آشنایی دانشجویان رشته‌های هنری و هنرپژوهان با مبانی تاریخ هنر و اصول زیبایی‌شناسی تدوین شده است، بلکه منبع تصویری مفیدی از روند انسجام یک تمدن و ویژگی‌های بصری دوره‌های مختلف حاکمیت در مصر است که هم زمان پیوند هنر و مضامین اسطوره‌ای را دربرمی‌گیرد.

انتهای پیام / ق

ترجمه و انتشار کتاب "هنر مصر" در دانشگاه گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.