رئیس سنجش پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سهمیه ۵ درصدی آزمون‌ها تصمیم مجلس بود

پورکاظمی گفت: مجلس به ما ابلاغ کرد که ۵ درصد ظرفیت آزمون دستیاری را به فرزندان جانبازان و ایثارگران تخصیص دهیم و ما ملزم به اجرای این مصوبه بودیم.

درباره سهمیه ۵ درصدی آزمون‌ها مجلس تصمیم گرفته استمحمدحسین پورکاظمی‌ رئیس سنجش پزشکی با اشاره به اعتراض‌ها به اعمال سهمیه‌ در آزمون دستیاری‌ پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: آزمون دستیاری‌ پزشکی‌ چندین مصوبه دارد که یکی از این آیین‌نامه‌ها مربوط به ایثارگران‌ بود و بر اساس این آیین‌نامه 25 درصد ظرفیت‌ به فرزندان شهدا و جانبازان‌ بالای 25 درصد تعلق‌ می‌گیرد؛ البته این افراد باید حد نصاب‌ نمره‌ که 70 درصد نمره آخرین فرد قبولی بدون سهمیه است را کسب کنند.

وی در ادامه به سهمیه‌ بومی مناطق محروم در آزمون دستیاری اشاره کرد و افزود: سهمیه‌ بومی مناطق محروم در آزمون دستیاری پزشکی 30 درصد است که داوطلبان‌ این سهمیه باید حد نصاب نمره که 85 درصد‌ آخرین‌ فرد قبولی بدون سهمیه است را کسب کنند.

رئیس سنجش پزشکی اظهار کرد: سال گذشته مجلس به ما ابلاغ‌ کرد که 5 درصد ظرفیت‌ آزمون دستیاری را به فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان ایثارگرانی‌ که بیش از 6 ماه در جبهه‌ جهاد کرده‌اند تخصیص‌ دهیم‌ و ما به عنوان مجری‌ الزام به اجرای این مصوبه‌ مجلس بودیم‌.

وی عنوان کرد: سال گذشته سهمیه‌ فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و فرزندان ایثارگران‌ را در آزمون دستیاری پزشکی اعمال نکردیم‌ زیرا ثبت نام قبل از ابلاغ‌ قانون بود.

قبولی 48 درصد از داوطلبان  آزمون دستیاری دندان‌پزشکی  بر اساس سهمیه‌ 

پور کاظمی‌ ادامه داد: سهمیه‌ مذکور در آزمون دستیاری دندان‌پزشکی اعمال شد و 48 درصد داوطلبان‌ بر اساس سهمیه‌ و 53 درصد آزاد قبول شدند.

رئیس سنجش پزشکی یادآور شد: در مجموع 60 درصد ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی به سهمیه‌ها تعلق دارد اما ما پیش‌بینی می‌کنیم مانند آزمون دستیاری‌ دندانپزشکی‌ ظرفیت پذیرش سهمیه‌ها حدود 50 درصد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار