با رأی اعضای شورا صورت گرفت؛

طرح دو فوریتی پخش زنده جلسات شورای شهر قم تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر قم طرح دو فوریتی پخش زنده جلسات علنی این شورا در سیمای نور و صدای قم را تصویب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ طرح دو فوریتی پخش زنده جلسات علنی شورای اسلامی شهر قم از صدا و سیمای استان قم که توسط علیرضا احمدی، عضو شورا پیشنهاد داده شده بود، با ۱۲ رأی موافق و یک رأی مخالف در جلسه پنجاه و یکم که شامگاه دوشنبه در ساختمان شهید باکری برگزار شد، تصویب شد.

این طرح در حالی یک مخالف داشت که پیش از ورود به صحن علنی توسط تمام اعضای شورای اسلامی شهر قم امضا شده بود.

علیرضا احمدی، پیشنهاد دهنده این طرح با بیان اینکه مردم باید از عملکرد شورا آگاه باشند گفت: با توجه به اینکه ۹ ماه از کار شورا می‌گذرد شورا مظلوم واقع شده و صدا و سیمای قم اهتمامی به اطلاع‌رسانی عملکرد شورا ندارد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد صدا و سیما موجب شده اطلاعات مردم از روند کاری شورا کم باشد، بیان کرد: ما نمی‌توانیم صدا و سیما را ملزم کنیم که پخش زنده داشته باشند اما می‌خواهیم بگوییم که آمادگی این موضوع را داریم و مجوز آن را در شورا صادر می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: این طرح مجلس هم ارائه شده و اگر رأی بیاورد تبدیل به قانون می‌شود و کلان شهرها از طریق رادیو جلسات زنده را پخش خواهند کرد.

وی گفت: ماده ۱۵ و ۷۶ قانون تشکیلات وظایف انتخابات شوراها مبنی بر علنی بودن جلسات و نشر اطلاعات برای عموم مردم ضرورت تصویب این طرح را مشخص می‌کند. همچنین مسئله شفافیت در موارد ۲۸ و ۹۰ آیین نامه شورای اسلامی شهر مطرح شده و ماده ۸۰ ورود خبرنگاران را مجاز می‌داند.

مجید اخوان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم هم با اشاره به اینکه حتی طبقه نخبگان از وظایف و عملکرد شوراها خبر ندارند اضافه کرد: از دوره‌های قبل سراغ ندارم که به این شدت عملکرد شورا مغفول واقع شده و جامعه دچار بی‌اطلاعی شود.

سید محمد آتش زر، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم هم به هزینه‌های صدا و سیما و عدم حمایت دولت از این نهاد اشاره کرد و از ضرورت کمک بیشتر مالی مدیریت شهری به این نهاد گفت.

وی ادامه داد: در همه کلان شهرها شهرداری و شورا قراردادی با صدا و سیما دارند که فعالیت‌های شورا منعکس می‌شود و این کار هم باید در قم اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/الف

بی اطلاعی مردم از روند کار شورای شهر قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار