دادستان خرم‌آباد خبر داد؛

بیشتر کالا‌های قاچاق از چین وارد می‌شوند

دادستان خرم‌آباد گفت: یکی از راه‌هایی که می‌توان از کالای داخلی حمایت کرد جلوگیری از ورود کالای قاچاق بوده و در این صورت است که مردم به مصرف کالا‌های داخلی ترغیب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   سعید رازانی، در خصوص حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان از کالای داخلی حمایت کرد جلوگیری از ورود کالای قاچاق بوده و در این صورت است که مردم به مصرف کالاهای داخلی ترغیب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل مبادی ورودی و خروجی و همچنین جاده‌های مواصلاتی از جهت اینکه کالاهای قاچاق وارد استان نشود از جمله فعالیت‌های دستگاه قضایی در حمایت از کالای داخلی است.

دادستان خرم‌آباد با بیان اینکه کنترل ورود و خروج کالا بایستی با تمهیدات و نظارت‌های بیشتری در استان‌های مرزی انجام شود، افزود: با این حال با کمک نیروی انتظامی درصدد هستیم که مانع عبور کالای قاچاق از لرستان شویم.

رازانی بیان داشت: کالای قاچاقی که از کانتینرها کشف می‌شود تحویل تعزیرات داده می‌شود و چنانچه جرم به صورت سازمان یافته بوده و شامل مجازات حبس شود در دادسرا پرونده‌ها تشکیل می‌شود.

وی حمایت از تولیدکنندگان کالاهای باکیفیت را دیگر فعالیت دستگاه قضا در راستای حمایت از کالای داخل عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از تولیدکنندگان کالاهای باکیفیت با اقداماتی از قبیل برخورد قاطعانه با سوء استفاده‌کنندگان از برندهای معتبر حمایت نماییم.

دادستان خرم‌آباد ادامه داد: در قوه قضاییه نیز جلساتی تحت عنوان ستاد اقتصاد مقاومتی به منظور بررسی مشکلات و مسائل مربوط به واحدهای تولیدی و کارخانجات برگزار و دستورات لازم جهت رفع موانع صادر می‌شود.

رازانی با ابراز اینکه اغلب کالاهای قاچاق از چین وارد کشور می‌شود، افزود: این کالاها عمدتا شامل البسه، مواد خوراکی، لاستیک ماشین و لوازم آشپزخانه است.

انتهای پیام/د

عزم دستگاه قضا برای جلوگیری با قاچاق کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار