اختصاص 48 درصد تسهیلات بانکی اردبیل به تامین سرمایه در گردش

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت:48 درصد از تسهیلات بانکی استان اردبیل در سال گذشته به تأمین سرمایه در گردش اختصاص یافته است.

هاشم مظفری، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بر اساس آمار منتشره توسط کمیسیون هماهنگی بانک های استان اردبیل مبلغ 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط سیستم بانکی استان (13 بانک عضو کمیسیون(در سال 1396 پرداخت گردیده که سهم تسهیلات سرمایه در گردش از این میزان معادل 13 هزار میلیارد ریال و 48 درصد از مجموع تسهیلات پرداختی بوده است.

وی افزود: به دنبال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و جهت کمک به بنگاه های اقتصادی مشکل دار، پروژه تأمین مالی بنگاه های اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته که با این سیاست در استان اردبیل نیز بسیاری از بنگاه های اقتصادی توانستند با تأمین مالی به چرخه تولید بازگشته و ضمن تثبیت اشتغال موجود در ایجاد اشتغال جدید نیز مؤثر واقع شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: مطابق آمار موجود علاوه بر سهم تأمین سرمایه در گردش از مجموع تسهیلات، بخش ایجاد و خرید کالای شخصی به ترتیب 14و 11 درصد از مجموع تسهیلات پرداختی در سال 1396 را به خود اختصاص داده و بخش های توسعه، خرید مسکن، تعمیر و سایر در مجموع 27 درصد از مجموع تسهیلات را شامل شده اند.

وی ادامه داد: در ارتباط با نحوه پرداخت تسهیلات به تفکیک بخش های اقتصادی، بخش کشاورزی با 9 هزار میلیارد ریال و 34 درصد از مجموع تسهیلات در سال 1396 بیشترین سهم را دربین بخش های اقتصادی داشته و بعد از آن بخش های خدمات 33، مسکن و ساختمان 11، بازرگانی 10 و صنعت و معدن 8 درصد از مجموع تسهیلات را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ح

پرداخت 26 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط سیستم بانکی اردبیل

برچسب ها: تسهیلات ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.