یادداشت/ رسول سنائی‌راد

محور شرارت در پی به ستوه آوردن ملت بزرگ ایران

اعمال تحریم‌های ظالمانه و هماهنگ‌سازی سایر کشورها برای همراهی با ارتباط‌گیری، لابی‌گری و حتی تأمین هزینه و یا تهدید به اعمال فشار و جریمه برای ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت در جامعه ایرانی، ازجمله اقدامات دشمنان برای به ستوه آوردن مردم است.

محور شرارت در پی به ستوه آوردن ملت بزرگ ایرانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «جوان» در یادداشتی از «رسول سنائی‌راد» نوشت:

امریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود که از روند قدرت‌یابی جمهوری اسلامی ایران نگران هستند و بارها دشمنی خود را با کشور و مردم ایران به اثبات رسانده‌اند، محوریت تشدید فشارهای تحریمی علیه کشورمان را تشکیل داده‌اند. در این محور شرارت، امریکا نقش لیدر را عهده‌دار است و در حالی که صهیونیست‌ها لابی‌گری و جنجال‌آفرینی را عهده‌دار شده‌اند، آل‌سعود نیز در نقش گاو شیری به تأمین هزینه‌های شرارت می‌پردازد.

این محور که تا پیش از این با سازماندهی و هدایت تروریسم تکفیری و در قالب جنگ نیابتی به حذف مقاومت و سپس کشاندن آتش جنگ منطقه‌ای به درون جمهوری اسلامی چشم امید دوخته بود، پس از شکست تروریسم تکفیری و خنثی شدن فتنه‌های بزرگ منطقه‌ای، مثل بلوا در لبنان، جداسازی کردستان عراق و کودتا در یمن، با بهره‌گیری از روی کار آمدن دونالد ترامپ و تیم کابویی همراه وی، برجام را بهانه مناسبی برای جبران شکست‌ها و انتقام‌جویی از ایران اسلامی قرار داده‌اند تا آنچه در میدان جنگ نیابتی به دست نیاورده‌اند، در تحمیل جنگ اقتصادی دنبال نمایند.


بیشتر بخوانید: اهداف بلند مدت آمریکا در مذاکرات مهار و محدود‌سازی قدرت ایران است


نقض برجام و تشدید تحریم‌ها که با هدف اعلامی مذاکره مجدد درباره برجام برای دائمی ساختن محدودیت‌ها در فعالیت‌های هسته‌ای، نفوذ منطقه‌ای و توان موشکی کشورمان انجام شده یک هدف غیر اعلامی نیز دارد و آن به ستوه آوردن مردم با اخلال در اقتصاد و تحمیل سختی معیشت به مردم و ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت و در همان حال مقصر جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادهای حاکمیتی آن برای واداشتن مردم به اعتراض و سپس وارد ساختن تفاله‌های سیاسی و عناصر خائن ضدانقلاب سازمان‌یافته برای موج‌سواری بر اعتراضات و تبدیل آن به شورش و بلوای داخلی است که از آن به عنوان پروژه تابستان داغ یاد شده و روگرفتی اصلاح‌شده از بی‌ثبات‌سازی در سوریه است که با همان صحنه‌گردانان خارجی تنها نیروهای تکفیری جای خود را به عناصر روسیاهی چون منافقین و سلطنت‌طلب‌ها داده و مطالبات اقتصادی-معیشتی نیز جایگزین مطالبات سیاسی می‌شود.

گرچه این بار هم شکست این پروژه کثیف قابل پیش‌بینی است و همانگونه که امام خامنه‌ای فرمودند باز هم تیرشان به سنگ خواهد خورد، اما تمرکز بر شناخت ابعاد این پروژه و چگونگی اجرای آن که بر پایه و ایجاد نارضایتی و اعتراضات عمومی یا به ستوه آوردن مردم طراحی شده، می‌تواند در خنثی سازی و پیشگیری از این پروژه دشمن با تکیه بر آگاهی و بصیرت مردم، مفید و مؤثر واقع شود.

اقدامات دشمنان برای به ستوه آوردن مردم و تولید نارضایتی و اعتراضات عمومی را می‌توان در چند گام اصلی گمانه‌زنی کرد:

1- انگ‌زنی و متهم‌سازی نظام و نهادهای مدافع آن به اقدامات محرک امریکا برای تشدید فشارها و تحریم‌های اقتصادی.

2- اعمال تحریم‌های ظالمانه و هماهنگ‌سازی سایر کشورها برای همراهی با ارتباط‌گیری، لابی‌گری و حتی تأمین هزینه و یا تهدید به اعمال فشار و جریمه برای ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت در جامعه ایرانی و ایجاد نارضایتی در مردم.

3- تشدید جنگ روانی و افزایش آثار تحریم‌ها با القای پدید آمدن کمبود و گرانی مضاعف و ناامیدسازی مردم از مقاومت و کاهش تاب‌آوری یا آستانه تحمل آنان.

4- ایجاد قطب‌بندی‌های کاذب و منازعات بیهوده سیاسی در سطوح مسئولان و جناح‌های سیاسی و تبدیل مسئولان و جناح‌ها به عنوان بخشی از مشکلات، به جای حلال مشکلات بودن و دامن زدن به یأس و سرخوردگی عمومی.

5- رونق بخشی به بازار شایعات و تبلیغات دروغ برای بزرگنمایی مشکلات و ایجاد هراس از کمبود در جامعه و نگرانی از آینده به ویژه در بین گروه‌های جوان و هیجانی.

6- وارد ساختن تفاله‌های سیاسی و عناصر خائن سازمان‌یافته برای موج‌سواری و تبدیل برخی اعتراضات به شورش‌گری، درگیری و کشته‌سازی و ایجاد تخاصم و خشونت پردامنه و مداوم.

7- فشار مردمی برای واداشتن مسئولان به مذاکره و کوتاه آمدن با دشمن برای عبور از مشکلات و نابسامانی‌ها یا تأمین همان هدف اصلی یعنی بازگرداندن جمهوری اسلامی به مذاکره و تحمیل برجام‌های 2 و 3 و... .

اما آنچه از هم‌اکنون شکست این پروژه کثیف را نوید می‌دهد، افشا و سوزاندن آن از سوی رهبری و ایجاد هوشیاری و حساسیت در بین مسئولان و مردم است که نه تنها به از بین بردن بسترها و زمینه‌های هرگونه فرصت‌طلبی دشمن بر‌می‌آید بلکه با همدلی و وحدت برای حل مسائل اساسی و تمرکز بر ظرفیت‌ها و مقدورات داخلی، رویه کج و ناصواب امید به دشمن نیز اصلاح‌شده و به‌ شکل‌گیری شرایط جهش و شتاب برای تقویت اقتصاد ملی و پیشرفت عمومی کشور نیز فراهم می‌گردد و این همان چیزی است که مرگ دشمن از عصبانیت را هم می‌تواند به دنبال داشته باشد.

منبع: روزنامه جوان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار