هشدار شبکه دامپزشکی شهربابک در خصوص بیماری تب کریمه کنگو

رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان شهربابک گفت : با شروع فصل گرما و آغاز فعالیت و تکثیر کنه ها احتمال شیوع بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو افزایش می یابد.

هشدار شبکه دامپزشکی شهربابک در خصوص بیماری تب کریمه کنگوبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مجید اسدی رئيس شبكه دامپزشكی شهرستان شهربابک گفت : با شروع فصل گرما و آغاز فعالیت و تکثیر کنه ها احتمال شیوع بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو افزایش می یابد که توصیه مي شود دامداران و مصرف کنندگان ضمن توجه به رعایت اصول بهداشتي ، توصیه های دامپزشکی را در اين خصوص جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه خطر انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان بيشتر به دليل کشتار غیر مجاز دام و تماس مستقيم با دام آلوده افزایش می یابد افزود : این بیماری در دام زنده آلوده هیچگونه علائمی ندارد.

اسدی در ادامه تصریح کرد : عامل اين بيماري ويروسي بوده و توسط انواعي از كنه ها بويژه هيالوما انتقال مي يابد که گزش دامها توسط كنه هاي آلوده باعث انتقال بيماري به دام زنده شده و در نهایت انسان نيز در صورت عدم رعايت موارد بهداشتي ( تماس مستقيم با كنه و يا حيوان آلوده به ويروس ) به اين بيماري مبتلا مي گردد.

وی اظهار داشت: سمپاشي جايگاه و بدن دام ،خودداري از تماس مستقيم با دام و لاشه و حتي كنه هاي ناقل و نيز استفاده از گوشت بهداشتي ممهور به مهر دامپزشكي كه در كشتارگاه هاي دام توليد و به مدت 24 ساعت در پيش سردكن در دماي 0 تا 4 درجه نگهداري شده ، از راههاي پيشگيري از ابتلا به بيماري تب خونريزي دهنده كريمه كنگو مي باشد.

اسدی در پايان به شهروندان توصیه کرد گوشت مصرفي خود را صرفاً از مراكز عرضه فراورده هاي خام دامي مجاز كه تحت نظارت دامپزشكي بوده تهيه نمايند.

 

انتهای پیام/س

 

تهیه گوشت مصرفی صرفاً از مراكز مجاز عرضه فراورده های خام دامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار