۱۰ نکته جذاب از تقابل ایران و اسپانیا در جام جهانی+ تصاویر

نشریه آ.اس در گزارشی جالب به تیم ملی ایران پرداخته و شرایط اسپانیا را در تقابل با شاگردان کی روش بررسی کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو تیم ایران و اسپانیا امروز در ورزشگاه کازان آره نا به مصاف یکدیگر خواهند رفت و دیدار حساسی پیش رو خواهند داشت.

ایران در دیدار اول خود مراکش را شکست داده ولی اسپانیا مقابل پرتغال متوقف شده است. از همین رو، این دیدار از اهمیت بسیار بالایی برای دو تیم برخوردار است. در زیر گزارش آ.اس را در این رابطه می‌خوانیم:

اسپانیا امروز مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که شاید نام کوچکی داشته باشد ولی نتایج بسیار خوبی کسب کرده است.

نکات جذاب و خواندنی از تقابل دو تیم ایران و اسپانیا+ تصاویر

صدرنشینی

صدرنشین گروه بودن برای اسپانیا یک موضوع حیاتی است، به خصوص پس از نتیجه دیدار اول مقابل پرتغال. اگر لاروخا به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کند، به احتمال خیلی زیاد دیگر با تیم‌های آلمان، آرژانتین، بلژیک، برزیل، فرانسه و پرتغال تا فینال روبرو نخواهد شد و از لحاظ جا به جایی و سفر در روسیه نیز به نفع این تیم خواهد شد بدین ترتیب کسب پیروزی در دیدار امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گره باز کن

در هنگامی که امتیازات دو تیم در جام جهانی با یکدیگر برابر باشند، در ابتدا تفاضل گل دو تیم بررسی می‌شود بنابراین پرتغال و اسپانیا برای گل باران کردن ایران و مراکش تلاش خواهند کرد تا صدرنشین گروه شوند. البته پرتغال به مصاف تیمی خواهد رفت که هنوز به صعود امیدوار است ولی اسپانیا که در بازی آخر خود به مصاف مراکش می‌رود، مقابل تیمی بازی می‌کند که عملا حذف شده است (اگر آنها مقابل پرتغال شکست بخورند).

نکات جذاب و خواندنی از تقابل دو تیم ایران و اسپانیا+ تصاویر

روند استثنایی

ایران 4 سال است که در دیدارهای رسمی شکست نخورده است. پس از شکست 3-1 مقابل بوسنی در دور گروهی جام جهانی 2014، ایران در دیدارهای رسمی هیچ شکستی متحمل نشده است. شاگردان کی روش 23 بازی انجام داده اند که در 16 بازی پیروز شده و 7 تساوی کسب کرده اند.

رکورد

ایران 10 ماه پیش یک رکورد جهانی را شکست. آنها در مقدماتی جام جهانی، 12 بازی پیاپی گلی دریافت نکردند و رکورد کره جنوبی را شکسته و با رکورد ایرلند بین سال‌های 1989 تا 1993 برابری کردند.


بیشتر بخوانید: صحبت‌های امام جمعه فوتبالی تبریز درباره تیم ملی ایران در جام جهانی +فیلم


استحکام

از 8 سال قبل تا به حال، ایران در هیچ دیداری (چه رسمی و چه دوستانه) متحمل شکست با اختلاف بیش از 2 گل نشده است. آخرین شکست با اختلاف بیش از 2 گل برای ایران به دیدار دوستانه مقابل برزیل بازمی‌گردد که تیم ملی 3-0 شکست خورد. در دیدارهای رسمی نیز حدود 25 سال است که ایران با اختلاف بیش از دو گل شکست نخورده و آخرین آن به سال 1994 و شکست 3-0 مقابل کره جنوبی بازمی‌گردد.

اولین تقابل

اسپانیا و ایران امروز برای اولین بار مقابل یکدیگر به میدان خواهند رفت. اسپانیا در مقابل تیم‌هایی که برای اولین بار با آنها روبرو شده، آمار 69 پیروزی، 9 تساوی و 7 شکست را به ثبت رسانده است و 7 رقیبی که در اولین تقابلشان با اسپانیا موفق به کسب پیروزی شده اند بدین شرح هستند: بلژیک (1920)، آرژانتین (1952)، اسکاتلند (1957)، فنلاند (1969)، جمهوری دموکراتیک آلمان (1980)، کرواسی (1994) و نیجریه (1998)

در حقیقت اسپانیا تا به حال مقابل هیچ تیم آسیایی متحمل شکست نشده و 11 پیروزی و 2 تساوی (هر دو مقابل کره جنوبی، یکی در سال 1994 و یکی در سال 2002) به ثبت رسانده است. آخرین تقابل لاروخا با آسیایی ها، به دیدار مقابل کره جنوبی در سال 2016 و عربستان سعودی در سال 2012 بازمی‌گردد که در اولی، پیروزی 6-1 و در دومی پیروزی 5-0 برای ماتادورها به دست امد.

دیدار دوم

اسپانیا تنها یک بار در دیدار دوم خود در مرحله گروهی جام جهانی متحمل شکست شده است که به سال 2014 و شکست 2-0 مقابل شیلی بازمی‌گردد. در دیگر 12 دیدار دومی که اسپانیا در جام جهانی برگزار کرده، 9 پیروزی و 3 تساوی به دست آمده است. تنها جام‌های جهانی که اسپانیا نتوانسته در دیدارهای اول و دوم خود پیروزی کسب کند، سال‌های 1978، 1994 و 2014 بوده است.

نکات جذاب و خواندنی از تقابل دو تیم ایران و اسپانیا+ تصاویر

به دنبال صعود تاریخی

ایران در رتبه 46 در جام‌های جهانی قرار گرفته است. آنها دو پیروزی، 3 تساوی و 8 شکست در 13 بازی خود در این رقابت ها کسب کرده اند. پیش از دیدار مقابل مراکش، تنها پیروزی ایران در جام جهانی به دیدار مقابل آمریکا در جام جهانی 1998 بازمی‌گشت.

رقبای قدیمی

کارلوس کی روش به سومین مربی تبدیل خواهد شد که با دو تیم متفاوت در جام جهانی مقابل اسپانیا بازی کرده است. بیلی بینگهام (1982 و 1986) و گوی تیس (1986 و 1990) مربیانی بودند که با دو تیم مقابل اسپانیا به میدان رفتند و حالا کی روش پس از پرتغال در سال 2010، این بار با ایران مقابل اسپانیا به میدان خواهد رفت.

داور

آندرس کونها، ششمین داور اروگوئه ای خواهد بود که برای تیم ملی اسپانیا سوت خواهد زد و آمار لاروخا در این رابطه به هیچ وجه خوب نیست: یک پیروزی، 3 تساوی و 1 شکست در 5 دیدار قبلی.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

10 نکته جذاب از تقابل ایران - اسپانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
تساوری بگیریم هم که معرکه است. خدا کمکمون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
امشب میبازه
Saudi Arabia
ناشناس
۱۵:۳۵ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
موفق باشید