نوشیدنی پرطرفداری که سلول‌های قلب‌تان را ترمیم می‌کند!

قصد داریم نوشیدن خوشمزه و پرطرفداری را به شما معرفی کنیم که خوردن روزی چهار فنجان از آن سلول‌های قلب را ترمیم می‌کند.

نوشیدنی پرطرفداری که سلول‌های قلب‌تان را ترمیم می‌کند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تحقیق انجام‌شده توسط دانشگاه هانریش-هاین و موسسه تحقیقاتی IUF-Leibniz در دوسلدورف نشان می‌دهد ماده‌ای(پروتئین حیاتی p27) در قهوه (و همچنین در چای) وجود دارد که عملکرد سلول‌های قلب و عروق را بهبود می‌بخشد.

کافئین همچنین به گفته این محققان میتوکندری را تقویت کرده و با بردن انرژی به سلول، آن‌ها را سالم نگه‌داشته و محافظت می‌کند.

راکیزه یا میتوکندریا، در یاخته (سلول)، اندامکی است که وظیفه آن تنفس سلولی و نوعی اندامک انتقال انرژی است که موجب می‌شوند انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی با عمل فسفوریلاسیون اکسیداتیو، به صورت پیوندهای پرانرژی فسفات (آدنوزین تری‌فسفات) ذخیره شود.}

گفتنی است کافئین از قلب موش‌های چاق، پیش دیابتی‌ها و مُسِن حمایت کرده و سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

نوشیدنی پرطرفداری که سلول‌های قلب‌تان را ترمیم می‌کند!

محققان آلمانی اکنون به این موضوع فکر می‌کنند که کافئین ممکن است سلول‌هایی در بدن ایجاد کند که شریان‌ها و رگ‌های خونی سالم‌تر را در برگرفته و توانایی در برابر آسیب‌دیدگی را افزایش دهد.

طبق این تحقیقات به بازنشسته‌ها توصیه می‌شود برای محافظت از قلب و ترمیم عضلات قلب روزی ۴ فنجان قهوه میل کنند. این محرک پروتئینی داخل کافئین می‌تواند به ترمیم قلب پس از حمله قلبی نیز کمک کند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

فواید نوشیدن قهوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.