وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

همه نقاط استان کرمان تحت پوشش تمامی اپراتورهای همراه قرار دارند

کلیه نقاط استان کرمان تحت پوشش تمامی اپراتورهای همراه قرار دارندوزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:نبود توازن در پوشش تلفن همراه در استان کرمان یکی از چالش های موجود این استان بود، طوریکه در بسیاری از نقاط استان تنها یک اپراتور فعالیت داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در بخش کوهساران راور گفت: 2 هزار و 400 روستا در استان کرمان دچار معضل بود و اکنون تمامی نقاط استان کرمان تحت پوشش تمامی اپراتورهای همراه قرار دارند.

وی با بیان اینکه توسعه نیافتن تلفن ثابت از دیگر چالش های استان کرمان بود، عنوان کرد: پس از واگذاری شرکت مخابرات سرمایه گذاری برای توسعه خط ثابت تلفن انجام نشده بود و یک عقب ماندگی در این حوزه وجود داشت که امروز ثبت نام تلفن ثابت در یک هزار و 300 روستا آغاز می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از مجموع سه هزار و 500 کیلومتر جاده روستایی در استان کرمان نیز، 700 کیلومتر دارای پوشش نامناسب یا نقاط کور بود که این مشکل نیز برطرف شده است.

وی ادامه داد: 262 روستای استان کرمان نیز فاقد هر گونه ارتباطی بوده اند که با طراحی دقیق، 88 نقطه استراتژیک شناسایی و دکل های ارتباطی دایر شد و دسترسی این روستاها نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به لزوم تامین سوخت و ایجاد جاده دسترسی به سایت های ارتباطی، گفت: در برخی مناطق به ویژه جنوب استان کرمان اینترنت وجود نداشته که امروز بر اساس گزارش اپراتورها 142 سایت در مناطق شهری برقرار شده و برخی از این مناطق قبل از ارتباطات ثابت و همراه، دارای ارتباط اینترنتی شده اند.

آذری جهرمی یادآور شد: طی چند سال اخیر در 2هزار و 400 روستا نیز خدمات اینترنت پرسرعت دایر شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که در 6 ماه اخیر شاخص های ارتباطی استان کرمان رشد یافته است، گفت: استان کرمان استانی دارای استعدادهای فراوان است و می تواند در حوزه تحولات دیجیتال نیز نقش اساسی ایفا کند.

وی یادآور شد: در استان کرمان تجهیز مرکز توانمندی کسب و کارهای نوپا و تجهیز مرکز آپای استان نیز انجام شده است.

انتهای پیام/س

360 میلیارد تومان پروژه ارتباطی در استان کرمان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار