ترامپ کشور‌های اروپایی را بار دیگر به اعمال تعرفه‌های وارداتی تهدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا کشور‌های اروپایی که تعرفه‌های وارداتی بر محصولات آمریکایی اعمال کرده‌اند را تهدید کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه بار دیگر به کشورهای اروپایی هشدار داد در صورتی که تعرفه های وارداتی بر محصولات آمریکایی وارد کنند، واشنگتن هم مقابله به مثل خواهد کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «آمریکا تأکید می کند که همه کشورهایی که بر محصولات صادراتی ما تعرفه وارد کرده اند این تعرفه ها را حذف کنند، یا با اقدام متقابل آمریکا مواجه خواهند شد. تجارت باید عادلانه باشد و همانند یک خیابان یکطرفه نباشد».

دونالد ترامپ این توییت را چند روز پس از آن منتشر کرد که با ارسال پیامی در صفحه توییتر خود نوشت تعرفه های 20 درصدی بر روی همه خودروهای اروپایی که وارد آمریکا می شوند، اعمال خواهد کرد.

او در هفته های اخیر موضع سختگیرانه خود درباره تجارت با کشورهای دیگر –از جمله متحدان آمریکا—را تشدید کرده است. وی دلیل این اقدامات خود را حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی اعلام کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین هفته گذشته به لفاظی های تجاری اش علیه کانادا ادامه داد و آینده «توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی» را --که شامل سه عضو آمریکا، کانادا و مکزیک است-- در هاله ای از ابهام فرو برد.

تشدید تنشهای تجاری میان آمریکا و چین هم بسیاری از کارشناسان را نگران کرده است. دونالد ترامپ در ماه مارس سال جاری میلادی اعلام کرد تعرفه های 25 و 10 درصدی بر واردات فولاد و آلومینیوم دیگر کشورها اعمال می کند. وی چندی پیش هم تعرفه های 10 درصدی بر روی برخی از کالاهای چینی به ارزش 200 میلیارد دلار اعمال کرد. رئیس جمهور آمریکا معتقد است کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را در اختیار گرفته اند و باعث از بین رفتن برخی از مشاغل در این کشور شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار