مشارکت ۴۲ درصدی مردم در تامین مسکن مددجویان کمیته امداد

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد عملکرد این نهاد در سال ۹۶ را تشریح کرد.

مشارکت ۴۲ درصدی مردم در تامین مسکن مددجویان کمیته امدادبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۵ هزار و ۷۰۰ مورد خدمت عمرانی برای مددجویان کمیته امداد انجام شد گفت: برای این تعداد خدمت ۳۸۰ میلیارد تومان هزینه شد.

بازیان ادامه داد: از این تعداد خدمت ۵۸ هزار و ۵۲۰ مورد مربوط به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن، ۹ هزار و ۷۰۰ مورد مربوط به بهسازی خانه مددجویان روستایی و هفت هزار و ۴۷۸ مورد نیز مربوط به ساخت و خرید خانه برای مددجویان شهری است.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اعلام اینکه سال گذشته ۴۲ درصد از هزینه‌ خدمات مسکن از محل مشارکت‌های مردمی (صدقه، زکات و کمک خیران) تأمین‌شده است گفت: ۴۱ درصد دیگر توسط دولت و ۱۷ درصد نیز از منابع اختصاصی کمیته امداد و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اختصاص‌یافته است.

وی با اعلام اینکه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه کمیته امداد باید برای مددجویان فاقد خانه ساخته یا خریداری و ۳۵۰ هزار واحد مسکن مددجویی نیز تعمیر، تکمیل و بازسازی شود افزود: سه‌چهارم خانوارهای مددجوی فاقد مسکن، ساکن شهر هستند و سه‌چهارم خانه‌هایی که باید مقام سازی شود مربوط به روستاهاست.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به محدودیت منابع کمیته امداد گفت: این نهاد برای تأمین منابع مالی مسکن مددجویی نیازمند کمک‌ حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین، خیران، موسسه‌های و نهادهای دولتی و خصوصی است.

وی اولویت تأمین مسکن مددجویی را با روستاییان، ساکنان مناطق محروم و مرزی، شهرهای کمتر از صد هزار نفر جمعیت و مناطق در معرض بلایای طبیعی اعلام کرد و افزود: همچنین کمیته امداد باهدف مهاجرت معکوس مددجویان از شهر به روستا مشوق‌هایی برای آن‌ها تعیین کرده است.

بازیان خاطرنشان کرد: در صورتی‌ که مددجویان آمادگی مهاجرت به روستا را داشته باشند کمیته آمادگی دارد اعتبار موردنیاز برای این امر را تأمین کند. البته پیش از مهاجرت باید امکانات اولیه اشتغال و خدمات پایه در روستاها ایجاد شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار