مدیرکل کمیته امداد استان تهران مطرح کرد؛

کاهش تعداد صندوق‌های کمیته امداد در تهران/ نحوه توزیع فطریه تهرانی‌ها

محسن ولیئی در نشست خبری اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه رمضان ۹۷ را تشریح کرد.

کاهش تعداد صندوق‌های کمیته امداد در تهران/ نحوه توزیع فطریه تهرانی‌هابه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن ولیئی در نشست خبری با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) در ماه رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان ۴۳ هزار غذای گرم با مبلغ ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده و در قالب طرح مفتاح الجنه نیز ۳۷۸ خانوار مورد بررسی قرار گرفته و ۱۷۶ میلیون کمک به آنها صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: در زمینه جمع آوری زکات و فطریه سال گذشته ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان پرداخت شده که امسال با رشد ۲۷ درصدی، مردم  ۳ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان به کمیته امداد تحویل دادند؛ ضمن اینکه سایت حامی آرزوها برای اولین بار راه اندازی شد که ۲۵۰۰ آرزو بارگذاری و ۱۲۲۱ آرزو با مبلغ ۴۷ میلیون و ۴۷ هزار تومان برآورده شد.

آزادی ۲۷  زندانی عیرعمد در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به غرفه های عرضه محصولات مددجویان در بوستان گفتگو افزود: ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فروش محصولات مددجویان بوده است. علاوه بر این بیش از ۴۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی برای آزادی زندانیان از سوی خیرین پرداخت شد که ۲۷ زندانی غیرعمد نیز در این مدت آزاد شدند.

ولیئی در مورد توزیع فطریه و کفارات تصریح کرد: ۲۵۰ میلیون تومان از کفارات تبدیل به ماکارونی و در بین نیازمندان توزیع شد. همچنین ۲۰۰ مورد جهیزیه برای نوعروسان با مبلغ ۱ میلیارد تومان تهیه خواهد شد. علاوه بر این برای تهیه مسکن مددجویان و هزینه داروی ۲ هزار بیمار صعب العلاج نیز مبالغی اختصاص پیدا می کند.

وی همچنین ادامه داد: در سه ماهه اول امسال حق بیمه ۷ هزار و ۴۲۳ پرداخت شده که ۲ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان در این زمینه واریز شده است، ۴۱۳ نفر نیز با هزینه ۱ میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان به خانه بخت رفتند و ۵۶۳۰ خانوار کمک هزینه اجاره مسکن دریافت کردند.

آمار اعضای تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به تعداد اعضای تحت پوشش این کمیته عنوان کرد: در سه ماهه امسال ۲۳۸۲ خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که ۴۹ درصد به سبب فوت سرپرست، ۲۶ درصد به علت طلاق، ۱۸ درصد از کار افتادگی سرپرست، ۳ درصد بیماری سرپرست و ۴ درصد زندانی شدن سرپرست بوده است.

ولیئی ادامه داد: برای سال ۹۷ پیش بینی می شود که در حوزه توانمندسازی و ایجاد اشتغال ۴۶ میلیارد تومان برای ایجاد ۲۳۰۰ شغل از منابع و اعتبارات بانکی اختصاص پیدا کند. در قالب صندوق امداد ولایت نیز ۵۴ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۱۵۶ شغل اختصاص می دهیم. ضمن اینکه ۷۲ میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان از طریق اعتبارات دولتی در نظر گرفته شده که ۲۹۰۰ فرصت شغلی را در این قالب ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه اعتبارات وام قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد ارائه می شود گفت: برای سال ۹۷ وام اشتغال از ۵ تا ۵۰ میلیون تعریف شده که متناسب با طرح توجیهی و شرایط متقاضی قابل تغییر است، ایجاد مشاغل مبتنی بر طرح های دانش بنیان، فناورانه، تمرکز بر کیفیت تولیدات و نظارت هوشمند نظارت هوشمند است که برای کارفرمایان بسته های تشویقی پیش‌بینی شده تا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دوسال توسط کمیته امداد باشد یا پرداخت ۲۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به ازای هر به کارگیری به کارفرما پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: شش هزار نفر را در دوره های آموزشی، مهارتی و پایدارسازی مشاغل حرفه آموزی می کنند که این امر توسط مراکز فنی و حرفه ای، آموزشگاه های آزاد و سایر مراکز صورت می‌گیرد.  برای دو منطقه محروم ملارد فیروزکوه ۱۰ درصد اعتبار بیشتر از سایر نقاط تهران در نظر گرفته شده است.

ولیئی با بیان اینکه برای دانشجویان تحت حمایت وام دانشجویی پیش‌بینی شده که به صورت قرض الحسنه تا سقف ۵ میلیون تومان قابل پرداخت است عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال سعی می شود هم پوشانی که بین بین بیمه درمان کمیته امداد با سازمان‌های دیگر وجود داردمرتفع شود، برای اجرای طرح‌های اشتغال دانش بنیان تا ۷۵ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت می شود.

وی ادامه داد: برای تامین منزل مددجویان ۱۰ میلیارد اعتبار برای ۱۷۹۰ خانوار در نظر گرفته شده، ضمن اینکه ۳۵۵ منزل مسکونی برای مددجویان خریداری یا احداث می شود، ۸۴۱۳ فقره خدمات حقوقی نیز امسال به نیازمندان ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بسان اینکه برای اولین بار بسته حمایتی برای سالمندان در نظر گرفته شده اظهار داشت: برای ۱۲۷۴ سالمند اعتباراتی اختصاص پیدا می‌کند و ۷۳ هزار مددجوی تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهد گرفت که بیش از ۳۲ میلیارد تومان تامین بودجه برای مشکلات آنها اختصاص پیدا می کند.

ولیئی اظهار داشت: برای پرداخت کمک هزینه ازدواج ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان پیش بینی تامین اعتبار برای ازدواج دو هزار و ۵۰۰ نفر شده است. ضمن اینکه برای بیماران صعب العلاج پیش بینی شده در زمینه تامین دارو و تجهیزات ۸۰۰ میلیون تومان خدمات ارائه شود.

وی در خصوص حامی یابی کودکان بی سرپرست نیز گفت: بیش از ۸۷۰۰ نیکوکار تهرانی سرپرستی ۹ هزار کودک یتیم را تقبل کردند و در مورد موسسات خیریه و موسساتی که در راستای خدمات کمیته امداد هستند اقدامات ساماندهی صورت می گیرد که ۲ جلسه با فرماندار تهران نیز برگزار شده تا این اقدام در تهران نیز صورت گیرد چرا که بیش از هزار موسسه خیریه در تهران وجود دارد که باید نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ مرکز نیکوکاری در تهران داریم تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال مراکز نیکوکاری به ۱۴۰ مورد برسد یعنی ۹۹ مرکز پیش بینی شده تا ایجاد شود. همچنین پیش بینی شده که ۲۰ درصد صندوق های صدقات نیز از سطح معابر و میادین جمع آوری شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته امداد ، رمضان 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار