اظهارات داور مشهور درباره قضاوت‌ تیم داوری ایران

داور پیشین بین‌المللی فوتبال گفت: نکته قابل تامل در قضاوت تیم داوری ایرانی در جام‌جهانی استفاده نکردن از ویدیوچک بدون به وجود آمدن مشکل خاص و کم شدن از کیفیت کارشان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن قهرمانی در خصوص عملکرد تیم داوری ایران در جام جهانی اظهار داشت: قطعا فغانی، سخندان و منصوری عملکرد خوبی در ۲ بازی گذشته خصوصا بازی دوم داشته‌اند که دپارتمان داوری فیفا مهمترین و سخت‌ترین بازی مرحله یک هشتم را به آن‌ها سپرده است.

وی افزود: نکته قابل تامل در قضاوت تیم داوری ایرانی در جام جهانی استفاده نکردن از ویدیوچک بدون به وجود آمدن مشکل خاص و کم شدن از کیفیت کارشان است.

کارشناس داوری در پاسخ به این سوال که آیا فغانی بعد از جام جهانی از داوری خداحافظی خواهد کرد، تصریح کرد: همانطور که قبلا گفته بودم و همه از حرفم تعجب کرده بودند علیرضا اعلام کرد که بعد از جام جهانی از داوری خداحافظی خواهم کرد و به نظرم اگر الان هم نظرش برگردد تا جام ملت‌های آسیا بیشتر نخواهد ماند.


بیشتر بخوانید:وقتی داور ایرانی به بازیکن آلمان تذکر جدی می‌دهد! + فیلم 


 

قهرمانی ادامه داد: سوال من اینجاست که چرا تمام داوران خوب ایرانی مثل فغانی یا افشاریان و ممبینی در سن ۴۰ یا ۴۱ سالگی که به پختگی رسیده‌اند از داوری خداحافظی می‌کنند؟ به نظرم کمیته داوران در این مورد باید آسیب‌شناسی کند تا این مشکل را برطرف کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بعد از فغانی ما می‌توانیم داوری در بازی‌های بین‌المللی داشته باشیم گفت: فکر نمی‌کنم با توجه به عملکرد فعلی کمیته داوران امثال فغانی و کامرانی‌فر تکرار شوند. به نظرم کمیته داوران نیاز به جوان‌گرایی در خودش دارد تا بتواند داوران جدیدی را وارد این عرصه کند.

داور پیشین بین‌المللی ادامه داد: کمیته داوران باید در ایران تمهیداتی بیندیشد تا فشار روی داوران کمتر شود. چرا کمیته از اینکه به یک داور بین‌المللی دربی را بسپارد باید ترس داشته باشد.

قهرمانی در خصوص استفاده از ویدیو چک خاطرنشان کرد: به نظرم ویدیو چک در این رقابت‌ها کمکی به قضاوت‌ها نکرده و در آینده هم به فوتبال آسیب می‌زند. در بازی ایران و پرتغال دیدیم که با وجود ویدیوچک داور در محاسبه وقت‌های تلف شده و چند مورد دیگر اشتباه داشت.

وی افزود: به نظرم اشتباهات انسانی چه از سوی بازیکنان و چه از سوی داور است که به فوتبال جذابیت داده و با وجود ویدیوچک این جذابیت از بین می‌رود و هیجان وسرعت بازی گرفته می‌شود. مگر اینکه مثل بازی‌های والیبال برایش محدودیت تعداد درخواست بگذارند.

داور پیشین بین‌المللی در پاسخ به این سوال که آیا فیفا سعی می‌کند قضاوت‌ها به نفع تیم‌هایی که سوپرستاره‌هایی مثل مسی و رونالدو را دارند باشد، خاطرنشان کرد: فیفا مرجع فوتبال جهان است و من نمی‌توانم در این مورد حرفی بزنم. شاید بهتر باشد در این باره از فغانی که در جام حضور دارد سوال کنیم، اما من می‌توانم این را بگویم که FIFA و AFC به داوران این توصیه را می‌کنند که در تورنمنت‌ها کارت کمتری به بازیکنان بدهند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

نکته قابل تامل در قضاوت‌های تیم داوری ایرانی در استفاده نکردن از ویدیوچک بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار