حقوق بشر به اغراض سیاسی آغشته شده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اعلام اینکه در حال حاضر حقوق بشر به اغراض سیاسی آغشته شده است، گفت:حقوق بشر به ابزاری برای سلطه فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در مراسم سخنرانی در جمع نمازگزاران مسجد، ولی عصر (عج) گفت :هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی فرصت مغتنمی است که در این ایام کارنامه سیاه آمریکا در زمینه حقوق بشر ورق زده شود و جنایات نظام سلطه آمریکا که به دروغ و فریبکارانه خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کند تبیین و توضیح داده شود، زیرا کمک شایانی به شناخت دشمن می‌کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد:پیش نویس لایحه حقوق بشر براساس دیدگاه اومانیستی و صرفا بر اساس توجه به جنبه‌های مادی انسان و بدون توجه به بعد معنوی و رابطه انسان به عنوان مخلوق و خالق هستی تدوین گردیده و بطور خاص دیدگاه ادیان الهی بویژه اسلام در تدوین این اعلامیه هیچ دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: فی الواقع این یک سلطه فرهنگی غرب است که دیدگاه‌های لیبرالیستی «انسان محور» خود را به عنوان قواعد جهان شمول به سایرحکومت‌های جهان خصوصاً پیروان ادیان الهی تحمیل می‌کنند.

وی یادآور شد:در ماده اول اعلامیه جهانی حقوق بشر آمده است"تمام ابنای بشر آزاد زائیده شدند "انگار که آزادی و کرامت بشر هدیه‌ای است که غربی‌ها به نوع بشر اعطا کرده اند اشاره به خلقت و منشاء این آزادگی ندارد دارای کرامت معرفی می‌کند این کرامت از کجا بدست آمده است؟

موحد بیان داشت:از دیدگاه حقوق اسلامی انسان اشرف مخلوقات است وخلیفه‌ی الهی در روی زمین است  در متن خلقت و از طرف خالق سبحان به او کرامت ذاتی اعطا گردیده است.

وی با اشاره به آیه ۷۰ سوره اسرا "لقد کرمنا بنی آدم"تصریح کرد: این آیه بدان معناست که خلقت انسان همراه با کرامت بوده است و خالق انسان قواعد رستگاری و کمال او را می‌شناسد و مصالح و منافع او را بهتر از خودش می‌شناسد؛ و مسیر هدایت را توسط وحی کلام نورانی پیامبران الهی به او نشان داده است.

این مقام قضائی با اشاره به موضوع حقوق بشر اسلامی، تاکید کرد: کرامت هدیه بشر به بشر نیست لذا هیچ کس حق ندارد آزادی و کرمات انسان‌ها را به بهانه‌های مختلف از قبیل: رنگ پوست، جغرافیای زندگی، ملیت، قومیت سلب نماید.

وی گفت: حقوق بشر با چالش‌های مبنایی مواجه است زیر اعلامیه حقوق بشر بدون توجه به نگاه تفکرات جوامع بشری تهیه شده و ماهیت و تفکر لیبرال دمکراسی غرب بر آن حاکم است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: حقوق بشر با اغراض سیاسی سلطه جویانه آلوده گردیده است و کشور‌های استکباری در راس آن‌ها آمریکای جهانخوار از زمان تصویب این اعلامیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد. از سال ۱۹۴۸ میلادی مستمراً به عنوان یک ابزار سیاسی برای تسلط بر سایر کشور‌ها از آن بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد:هر کشوری مثل ایران که ملت آن در مقابل منافع نامشروع آمریکا به مقاومت بپردازد و از انقلابش دفاع کند فریبکارانه در کمال پر رویی او را متهم به نقض حقوق بشر کرده و از این طریق او را تهدید یا تضعیف و تخریب می‌نمایند و در همان حال در سطح گسترده‌ای و با شیوه‌های متنوع علیه صلح و امنیت جهانی جنگ افروزی می‌کند.

موحد عنوان کرد:استکبار جهانی هموراه حقوق بشر را نقض نموده و از سلاح‌های ممنوعه و کشتار جمعی بدون هیچگونه واهمه‌ای استفاده می‌کنند و جمع قابل توجهی را نیست و نابود می‌کنند محیط زیست را تخریب می‌سازند، بمباران هسته‌ای ناکازاکی و هیروشیما در ژاپن هیچگاه از ذهن بشر پاک نمی‌شود. جنایات بی شرمانه امریکا در ویتنام وجدان بشری را آزار داده است.

وی افزود:جنایات قریب به هفتاد ساله که نسبت به ملت فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت همه جانبه امریکا برکسی در دنیا پوشیده نیست تا انجائی که اخیراً بواسطه گشودن و طرح موضوع جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شورای حقوق بشر امریکا رسماً به حمایت از رژیم اسرائیل از شورای حقوق بشر خارج گردید و همواره قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این رژیم سفاک و غاصب را وتو کرده است.

وی بیان رکد:جنایات صدام ملعون علیه ملت ایران از تجاوز به خاک ایران گرفته تا استفاده از سلاح‌های شیمیایی که در اختیارش گذاشتند، بمباران شیمیایی سردشت، حلبچه جنایاتی هستند که استکبار جهانی علیه ملت مظلوم ایران بکار بستند و نه تنها سکوت کردند بلکه حمایت هم داشتند.

موحد اظهارکرد:منافقین کوردلی که امروز در دامن امریکا لم داده اند و هم صداد با امریکا علیه ملت ایران توطئه می‌کنند ۱۷ هزار نفر از مسئولین و مردم کوچه و بازار را ترور کردند و در دو انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری جمع زیادی از مسئولین عالیرتبه کشور از جمله رئیس قوه قضائیه – رئیس جمهور –نخست وزیر_ وزراء نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همینطور ائمه جمعه را در محراب و یازدهم تیرماه شهید صدوقی را به شهادت رساندند.

وی در تشریح جنایان دولت آمریکا اظهار داشت: هواپیمایی مسافربری را در آسمان خلیج فارس سرنگون کردند به عاملینش مدال دادند، هواپیمایی مسافربری حامل زن و بچه پیرمرد بی دفاع را مورد شلیک قرار دادند، داعش با همکاری عربستان سعودی تولید کردند و به جان ملت‌های عراق و سوریه انداختند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان گفت:با حمایت آمریکا دولت سعودی یا دولت بحرین چه جنایاتی که علیه مردم بی دفاع یمن و بحرین مرتکب نمی‌شوند. نیرو‌های نظامی امریکا به بیش از ۱۴۰ کشور تهاجم داشته است.

وی ادامه داد:در افغانستان مردم را در عروسی و مردم بی دفاع را به خاک و خون کشیدند، جنایات زندان‌های ابوغریب در عراق و گوانتانامو امروز به عنوان یک مصداق آشکار نقض حقوق بشر مطرح است امریکا دو میلیون صد هزار نفر زندانی دارد به نسبت جمعبت بیشترین زندانی را دارد.

انتهای پیام/ی

حقوق بشر به ابزاری برای سلطه فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار