فرماندار تربت جام؛

جوانان جویای کار برای جذب تسهیلات ارزان قیمت تلاش کنند

فرماندار تربت جام گفت:جوانان روستایی جویای کاربرای جذب تسهیلات ارزان قیمت از فرصت باقی مانده استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرتضی حمیدی در بازدید از اجرای طرح همیار خانواده در روستای بزد افزود: ازمجموع ۲۷میلیارد اعتبار اشتغال روستایی تا الان فقط پنج میلیارد و‌۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است و تا پایان تیرماه بیشتر مهلت جذب نیست و‌اگر جوانان جویای کاراز فرصت باقی مانده استفاده نکنند این اعتبارات برگشت می‌کند.

وی با اشاره به تاکید دولت بر اشتغال روستایی گفت:همه باید تلاش کنندتا تولید و اشتغال راه اندازی شودچرا که بیکاری معضل و چالش مهم در کشور است.

فرماندار افزود:جوانان تحیصلات دارند، اما مهارت برای ایجاد شغل ندارند که بخشی این مشکل به مدیران و خانواده‌ها برمی گرددو اجرای طرح همیار خانواده در روستای پاک برای مشارکت خانواده‌ها درجهت کسب مهارت آموزی است که خانواده مهارت آموزی را یاد نگرفتند.

حمیدی تصریح کرد:طرح همیار خانواده درروستای پاک از جمله روستا‌های بزد، چشمه گل، تیمنک، بنی تاک و رحمت آبادتربت جام اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:رویکرد دولت در روستای پاک کاهش آسیب‌های اجتماعی است که این مناطق بایدعاری از آسیب‌ها اجتماعی باشد.

فرماندار گفت:پشت میز نشینی دیگر نداریم بایستی تخصص و مهارت آموزی را یاد بگیریم الان بخشداری نصرآباد هیچ کارمندی ندارد و فقط بخشدار دارد، بخشداری صالح آباد با یک کارمند اداره می‌شود و فرمانداری شهرستان با ۴۰پست سازمانی ۱۳کارمند دارد و‌هر نفر که بازنشت می‌شود کسی جایگزین نیامده است.

 رئیس مجمع مشورتی زنان تربت جام در ادامه این بازدید گفت: طرح همیار خانواده با پیگیری مجمع مشورت‌های زنان، کمیته بانوان فرمانداری، رابط بانوان بخش مرکزی و با همکاری دانشکده علوم پزشکی، دهیاری و شورای اسلامی در روستای بزد برگزار شد.

فریبا دلشادی افزود: مجموعه خدمات پزشکی و مشاوره‌های تخصصی بانوان شامل مشاوره خانواده، تربیتی، طب اسلامی، مذهبی، کسب و کار و کارگاه آموزشی تاب آوری اجتماعی بانوان و مهارت‌های زندگی در محل آموزشگاه معراج روستا
برگزار شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی اداره کتابخانه‌های شهرستان مسابقه نقاشی با موضوع سیره رضوی جهت کودکان 5 تا 13 سال برگزار شد.

انتهای پیام//ز. ج.


اجرای طرح همیار خانواده در روستای بزد تربت جام

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.