تیترامشب؛

100 درصد خصوصی سازی واقعی شده است

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت : تا پیش از دولت یازدهم، سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها حدود 18درصد بود اما این آمار در دولت یازدهم به 67درصد و در دولت دوازدهم به 100 درصد رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عبدالله‌پوری حسینی؛ در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره چالش‌های سازمان خصوصی‌سازیگفت: در بعضی از کشور ها سازمان خصوصی از دولت مستقل است و باید دولترا کوچک‌تر و بخشخصوصیرا بزرگ‌تر کنیم.

او گفت: در حال حاضر ما بخشی از دولت هستیم و اگر واحدای را بخواهیم واگذار کنیم باید به تصمیم هیات وزیران صورت گیرد و در برخی موارد شاهد مخالف وزیران با واگذاری شرکت های تابع هستیم.

100 درصد خصوصی سازی واقعی شده است 
 

پوری حسینی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی در کشور مظلوم است افزود: دولت نباید در فعالیت‌های اقتصادی تصدی‌گری کند و باید اجازه داد بخش خصوصی در کشور فعال شود.

او با اشاره به اینکه در اجرای واگذاری ها سلیقه ای عمل می شود، گفت: شرکت های مانند هواپیمایی جمهوری اسلامی که مذاکرات آن با خریدار صورت گرفته بود و تا مرحله مزایده پیش رفته بودیم ولی جلوی آن گرفته شد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره شرایط واگذاری گفت: کاهش سه درصدی نرخ فروش اقساطی تا 11 درصد و افزایش مدت بازپرداخت از جمله مشوق های دولت برای واگذاری بنگاه های دولتی است.

او گفت: ما بعنوان یک سازمان دولتی تحت نظارت دستگاهای نظارتی هستیم و گاهی این نظارت ها ما را از اهداف خود دور می کنند.

پوری حسینی گفت: تا کنون سازمان خصوصی سازی از سوی هیچ نهاد نظارتی محکوم نشده است و ما از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات گلایه ای نداریم.

او درباره آخرین آمار از وضعیت خصوصی سازی افزود: در طول 12 سال فعالیت سازمان خصوصی سازی 1992 بنگاه در لیست واگذاری قرار گرفت که از این تعداد بخشی ورشکست، ادقام و یا از لیست خارج شدند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ازبین 1516 بنگاه فقط 196 بنگاه به صورت رقابتی و رد دیون واگذار شده است.

او گفت: از سال 1380 تا 1392 فقط 13 درصد از شرکت های کنترلی فرخته شده بود که در 5 سال گذشته این آمار 2 برابر و نزدیک به 27 درصد رسیده است.

پوری حسینی گفت: حدود 627 بنگاه برای واگذاری باقی مانده است و سازمان خصوصی سازی مکلف به قیمت گذاری و واگذاری آنها است.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

بررسی جزئیات بحث خصوصی سازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار