آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و ایتالیا افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید نادگران رئیس دانشگاه شیراز در مراسم افتتاح آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و شرکت ایتالیز، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز براساس نیاز‌های آموزشی و پژوهشی در سال‌های اخیر طراحی شد که هم نیاز‌های دورنی و هم خارج از دانشگاه را تامین کرد.

وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در کمپ دانشگاه شیراز و در ساختمان مرکزی طراحی شده است، افزود: در راستای تامین تجهیزات با یک ایده جدیدی به سراغ شرکت‌های خارجی رفتیم.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه رشد و گستردگی تعاملات بین‌المللی، ایجاد دانش و تولید ثروت و رفاه برای یک جامعه در کشور‌های در حال توسعه نیازمند تعاملات بین‌المللی است، و تصمیماتی اتخاذ شد تا با برخی از شرکت‌های خارجی تماس گرفته شود.

نادگران تصریح کرد: شرکت ایتالبز نخستین شرکتی است که با انعقاد تفاهم‌نامه نخستین تجهیزات هایتک خود را در آزمایشگاه دانشگاه شیراز وارد کرده است.

وی ادامه داد: مقرر شده تا به میزان ۶۰ میلیون دلار تجیهزات این شرکت وارد دانشگاه شود و همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آن استفاده کنند.

نادگران اضافه کرد: به دنبال تداوم سرمایه‌گذاری با شرکت‌های خارجی در دیگر کشور‌ها هستیم تا با انجام طرح‌های کمی و کیفی به عرصه علم و دانش کشور کمک شود.

آتوره آگوستونی، مدیر شرکت ایتالیایی ایتالبز نیز در این مراسم با بیان اینکه اولین سرمایه‌گذاری در اقدامی مشترک با دانشگاه شیراز به انجام رسیده است، اظهار کرد: این شرکت به دنبال انجام سرمایه‌گذاری در ایران و شیراز است.

وی به فرصت‌هایی که این شرکت برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده، اشاره و گفت: مقیاس‌های کلانی در نظر گرفته شده تا با آن‌ها بتوانیم فرآیند سرمایه‌گذاری در کشور ایران را تکمیل کنیم.

ستایش، نماینده ایرانی در شرکت ایتالبز نیز بیان کرد: این طرح برای اولین بار در کشور انجام شده و به صورت رسمی بعد از انقلاب تجهیزات وارد ایران شده است.
انتهای پیام/ت

بهره برداری از آزمایشگاه مشترک دانشگاه شیراز و ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار