آغاز برداشت گندم در شهرستان کوثر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: برداشت گندم از برخی روستاهای شهرستان کوثر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خیبر علی جلیلی ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر با اشاره به آغاز برداشت گندم ازبرخی روستاهای شهرستان کوثر، اظهار کرد: امسال بیش از 23هزار هکتار غلات در شهرستان کوثر کشت شده که 16 هزار هکتار آن دیم و 3 هزار هکتار گندم آبی ومابقی کشت جو است.

وی افزود: امسال بالای 30 هزار تن گندم در کوثر تولید شده و میزان خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان حدود 17 هزار تن می‌باشد که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش تولید پیش بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر با بیان اینکه 4 مرکز خرید آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند، گفت: هیچ مشکلی برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان نداریم ومراکز خرید تجهیز و سمپاشی‌های لازم صورت گرفته و همچنین عاملان تشخیص و ذیحسابی نیز انتخاب و معرفی شده‌اند.

جلیلی با اشاره به تدارک حدود 40 دستگاه کمباین برای برداشت گندم در سطح  شهرستان، افزود: تعدادی از این کمباین‌ها بومی بوده و تعدادی نیز غیر بومی و خارج از شهرستان و استان است.

وی تصریح کرد: گندم به صورت خرید تضمینی و  قیمت هر کیلو گندم مبلغ 1300 تومان تعیین شده که توسط شرکت غله از کشاورزان خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ع

تولید 30 هزار تن گندم در کوثر

 

برچسب ها: گندم ، غلات ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.