ائتلاف آمریکا با دیگر کشور‌ها علیه ایران بیانگر قدرت ما است

امام جمعه آبدان گفت: اینکه امریکا با کشور‌های دیگر ائتلاف می‌کند نشان از قدرت ما است.

ائتلاف آمریکا با دیگر کشور‌ها علیه ایران بیانگر قدرت ما استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبدان با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش آموختگان دانشگاه امام حسین اظهار داشت: حیات و بالندگی یک ملت وابستگی به تقویت عناصر قدرت و استفاده به هنگام به ان است. ملت ما تا قدرت‌مند هستیم وجود خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هر ملتی قدرت نداشته باشد نابود می‌شود و باید مولفه‌های قدرت را تقویت کنیم. برخی دشمن به مولفه‌های قدرت حلمه می‌کنند که مردم دچار شک می‌شوند. مثلا حضور ما در منطقه و نفوذ ایران در دل مردم منطقه، می‌گویند ایران پول خرج سوریه می‌کند، اما مردم خودش فقیر هستند.

امام جمعه آبدان خاطرنشان کرد: پولی که آنجا هزینه می‌شود بسیار اندک است. در حالی که این هزینه باعث تقویت خط مقدم ما می‌شود. اسرائیل دلسوز ما نیست که از این حرف‌ها می‌زند، پس مشخص است که اگر ما انجا را ضعیف کنیم به خواسته دشمن تن داده‌ایم.

سپاه یکی از مولفه‌های قدرت است

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، سپاه یکی از مولفه‌های قدرت است. دشمن امروز با سپاه برخورد می‌کند و حمله می‌کنند. ملت می‌بیند که عده‌ای در سپاه با نهایت قدرت به مردم خدمت می‌کنند، یکی از موارد طرح غدیر و آبرسانی به خرمشهر است. پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی دیگر از این موراد است که با تلاش سپاه به نتیجه می‌رسد.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: در قرآن می‌فرماید که دشمنان شما با زبان با شما دشمنی می‌کنند، اما در دل بسیار بیشتر از شما ناراحت هستند، اگر شما استقامت کنید پیروز خواهید شد. امام فرمود: صبر یعنی در میدان ماندن و نگاه به آینده روشن، اگر استقامت کردیم هر چه دشمن حیله کند نمی‌تواند ضرر برساند.

وی افزود: موضع‌گیری اخیر رییس جمهور باعث تجلیل سردار سلیمانی شد. رییس جمهور گفت: اگر نفت ایران صادر نشد، نفت دیگران هم صادر نمی‌شود. موضع زیبا و به حقی بود، وقتی سردار سلیمانی نامه نوشت این موضع گیری تکمیل شد.

امام جمعه آبدان اضافه کرد: درس نامه سردار سلیمانی این بود که یک سرباز انقلابی هیچ گاه نفع خود را در نظر نمی‌گیرد، مهم اسلام و انقلاب است، هر جا عزت ملی و استقامت در مقابل دشمن باشد او هست.

تلاش دشمن برای ایجاد شکاف بین نظام و ملت

وی بیان کرد: این پیام باعث تغییر رویکرد دشمن با ما می‌شود. پس از این نامه آمریکا به خود می‌لرزد، و نمی‌داند چه کار کند. ملت ما استقامت را از امام حسین یاد گرفته، اگر دشمن بخواهد به ملت ایران فشار بیاورد ملت ایران نخواهد نشست و به پا خواهد خواست و پیروز می‌شود.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: رهبر عزیز فرمود: برخی می‌گویند در توصیف ملت مبالغه نکنید، ما واقعیت را می‌گوییم. ۴۰ سال استکبار خواست ما نباشیم، تمام توان خود را به همراه دشمنان داخلی بکار بردند، اما ملت قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده است.

وی اضافه کرد: اینکه امریکا با کشور‌های دیگر ائتلاف می‌کند نشان از قدرت ماست. امام فرمود که ایجاد شکاف بین نظام و ملت برنامه جدید دشمن است. البته این اتفاق شدنی نیست، ملت با بصیرت است.

امام جمعه آبدان افزود: آشوب‌های اخیر هم نشان داد، مهره‌های داخلی دشمن با دشمن همراهی می‌کنند، تا ملت از فشر اقتصادی خسته شود. ملت ما هرگز تسلیم نمی‌شود. امام فرمود: برخی نمی‌دانند که هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن است.

وی گفت: در ترفند جدید دشمن باید مسئولین بیشتر مراقب باشند. اشرافی گری و تکبر مسئولین باعث فاصله می‌شود. این توصیه‌های رهبری همواره به مسئولین بوده است.

برخی مسئولین دنبال زندگی اشرافی هستند

حمیدی‌نژاد اضافه کرد: امام در سال ۷۰ فرمود: چگونه می‌خواهید اعتماد مردم را جلب کنید، نمایندگان مجلس و وزرا در ابتدای انقلاب حقوق نمی‌گرفتند، نمی‌شود امروز مانند حیوان بچریم. برخی مسئولین دنبال زندگی اشرافی هستند. این فریاد‌های رهبر انقلاب را برخی گوش نمی‌دهند. ملت باید هوشیار باشند و کار این مسئولین را پای نظام ننویسند.

امام جمعه آبدان گفت: ۱۹ تیر سالروز کشف کودتای نوژه است. آمریکا با کمک دشمنان داخلی قصد انجام داشت، به طور معجزه آسایی کشف شد. تصمیم بود با هواپیما‌های نظامی نظام را ساقط کنند، با پشیمانی یکی از خلبانان این کودتا لو می‌رود.

وی اظهار داشت: بشر امروز در ساخت ساختمان‌های قوی است، اما خودش در مقابل آسیب‌ها بسیار آسیب پذیر است. در کشور‌هایی که ترقی بیشتری دارند و زندگی با رفاه بیشتر است، آمار خودکشی بیشتر است.

حمیدی‌نژاد گفت: یکی از راه‌های مقابله با نا ملایمات تقوا است. در سوره ۴۱ سوره عنکبوت می‌فرماید: کسانی که تکیه بر غیر خدا می‌کنند، تکیه گاه آن‌ها قدرت‌های دنیایی مانند امریکا است، مانند عنکبوت است که خانه‌ای برای خود می‌سازد، سست‌ترین خانه، خانه عنکبوت است. تجربه‌های تاریخی هم نشان داده که قدرتمندان عالم همه از بین رفتند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.