مردم استان بوشهر دچار بحران کم‌آبی هستند

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مردم این استان دچار بحران کم‌آبی هستند گفت: تامین آب آشامیدنی مردم استان بوشهر فوری و جهادی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

مردم استان بوشهر دچار بحران کم‌آبی هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه برنامه دشمن ایجاد شکاف و اختلاف بین مسئولان نظام و ملت ایران است اظهار داشت: تمام برنامه آمریکا و جبهه استکبار این است که مردم را از مسئولان و کارگزاران نظام ناراضی و ناامید کند در حالیکه دشمن غافل است که مردم ایران اسلامی خود نظام و انقلاب اسلامی را محقق کرده اند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه دشمن در ۴۰ سال گذشته انواع ترفندها، تحریم‌ها، ترورها، فتنه‌ها و دسیسه‌ها علیه نظام اسلامی ایران بکار گرفته است خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی ۸ ساله، فشار به حوزه علم و فناوری، تهاجم فرهنگی و اکنون هم جنگ اقتصادی علیه ایران راه‌اندازی کرده اند که برای نظام چالش و محدودیت ایجاد کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر این نکته که آمریکا هر توطئه و ترفندی علیه نظام اسلامی ایران عملیاتی کند، ملت ایران دست از نظام بر نمی‌دارند تصریح کرد: قوه قضاییه باید با مفاسد به ویژه فساد اقتصادی برخورد قاطع کند چراکه اگر فساد در جامعه نفوذ کند نهادینه و منجر به بروز بحران و مشکل می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر توجه به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: دولت باید در برنامه مدیریت اقتصادی خود تجدید نظر کند چراکه با اجرای برنامه‌های مختلف اقتصادی، بحران‌های گوناگونی در جامعه ایجاد شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تجدید نظر در برنامه مدیریت اقتصادی دولت را امری مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است که باید در جنگ اقتصادی آمریکا، دفاع مقاومت اقتصادی طراحی و تدوین شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه قوه قضاییه باید فعال با اخلال‌گران اقتصادی برخورد قاطع کند تصریح کرد:قوه قضاییه نباید به صورت انفعالی بر اوضاع اقتصادی نظارت کند بلکه باید با مظاهر فساد در این عرصه برخورد قاطع کند و هیچ مسامحه‌ای نباید انجام شود.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه مجلس شورای اسلامی بر تصویب قوانین در راستای رفع بحران اقتصادی افزود: باید برای رفع بحران اقتصادی مجلس، قوه قضاییه و دولت اقدامات عاجل و سریع با تفاهم و اتحاد انجام دهند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر ایجاد خط مقاومت اقتصادی در کشور بیان کرد: دولت باید اقتصاد مقاومتی با نگاه جهادی در رفع چالش‌های اقتصادی ایجاد کند و در این راستا قوه مقننه و قضاییه آنرا همراهی کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، از برنامه آمریکا برای ایجاد جنگ جهانی اقتصادی خبرداد و افزود: آمریکا بدنبال تحمیل بحران اقتصادی در جهان است که بتواند به راحتی ثروت‌ها و منابع کشور‌ها را چپاول کند.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تحسین از حضور ملت ایران در صحنه برای خنثی شدن ترفند‌های دشمنان تصریح کرد: مردم تاکنون ادای وظیفه نسبت به انقلاب اسلامی و نظام اسلامی کرده‌اند و اکنون مسئولان و کارگزاران نظام باید برای حل مشکلات جهادی و انقلابی عمل کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به کاهش بارش باران در استان بوشهر گفت: کاهش بارش باران سبب افت آب در سفره‌های زیرزمینی شده و این در حالی است که در ساخت طرح‌های آبخوان‌داری و آبخیزداری در استان بوشهر در گذشته اصولی عمل نشده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز تامین آب استان خاطر نشان کرد: هر چند این سند تدوین شده، ولی برای تامین آب استان کار‌های زیربنایی و اصولی انجام نشده است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر، منابع تامین آب استان بوشهر را وابسته به دیگر استان‌ها دانست و تصریح کرد: باید منابع تامین آب، در داخل استان ایجاد شود و مسئولان استان بوشهر باید به فکر رفع بحران تاریخی آب استان بوشهر باشند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، عملیاتی شدن طرح‌های آب شیرین‌کن در نوار ساحلی استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در عملیاتی شدن دو واحد جدید نیروگاه اتمی در بوشهر باید طرح تولید آب در این واحد‌ها طراحی و اجرایی شود و اجرای سد‌های گوناگون در استان باید در اولویت قرار بگیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر رفع بحران و مشکل آب آشامیدنی مردم استان بوشهر بیان کرد: تامین آب آشامیدنی مردم استان بوشهر باید فوری و جهادی در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تدوین و اجرایی شدن برنامه کوتاه مدت در رفع چالش آب آشامیدنی استان گفت: برنامه کوتاه مدت تامین آب برای گذر از بحران آب در تابستان طراحی و اجرایی شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر بر پرداخت حقوق به موقع کارگران تاکید کرد و گفت: کارفرمایان و پیمانکاران حقوق کارگران شرکت‌ها و صنایع و واحد‌های مختلف به موقع پرداخت کنند و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر باید در این زمینه نظارت دقیق کنند و کسانیکه حقوق کارگران به موقع پرداخت نمی‌کنند باید قاطعانه برخورد شود.

انتهای پیام/ م

تامین آب آشامیدنی استان بوشهر فوری و جهادی در دستور کار قرار بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.